värmeslag

alldeles för varmt är det. även på natten. det är helt outhärdligt. jag sover naken under ett lakan. jag som annars bäddar med två tjocka täcken. på jobbet torkar jag svetten ur ögonen och vrider ur skjortan på kvällen. jag är ofokuserad för det är svårt att tänka och se klart med svett i ögonen. det torkar ut linserna.
jag cyklar hem i kortbyxor och t-shirt. mitt i natten. och jag svettas.
det är äckligt att svettas. det kliar på hela kroppen fastän jag duschar minst två gånger om dan.
jag tror jag börjar bli tokig av värmen. tror. börjar. ha!
men idag kom lite regn. haha, festivalbesökarna blev blöta. ha ha. nejdå jag är inte alls avis.
idag fyllde jag på pepparkvarnar. det var roligt att tänka: jag får betalt för att sitta ner och fylla på några pepparkorn i några pepparkvarnar.
lika mycket som när jag springer flera kilometer och serverar mat för tusentals kronor.
rolig tanke, men inte riktigt tillfredsställande...

imorgon är det lördag, då blir det mer på eftermiddagen. och mycket på kvällen.

på söndag ska jag fotas igen.

men nu ska jag ta mig förbi spökena under min säng och sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback