Glassigt

Utan att luta mig alltför långt ut genom något fönster eller utmana ödet alltför mycket, måste jag ändå säga att livet är riktigt glassigt just nu. Jag är trött, utmattad, överarbetad, skadad, men det gör ingenting.

Jag har träffat en ung herre som ger mig väldigt mycket för tillfället. Hur länge det stannar så bryr jag mig inte om, huvudsaken är nu och här. Jag får så mycket kraft och styrka av hans närhet och bekräftelse. Det gör mig fri. Även dansförbudet jag fått fram till januari hjälper mig. De timmar jag får över genom att träna spinning eller styrka istället för att dansa är tid för mig själv utan press utifrån. Jag får ögonblick att andas, att vara mig själv, att fundera och att öva. Tiden investerar jag självklart även i textinlärning och sångövning och det bär frukt.

Utan att veta hur det gick till exakt, förutom att jag kämpat för det såklart har jag helt plötsligt hamnat bland skolans elit. Jag blev utvald för skolans show, fick sjunga solo, jag skickades på en gala tillsammans med tre andra från skolan och nu har jag tillsammans med sju andra elever av andra och tredje årskursen (ca 150 pers) valts ut för att representera skolan på en masterclass med Joe Deer och Rocco Dal Vera från USA som skrivit boken "Acting In Musical Theatre, a comprehensive course". Lärare och elever, skolledning och utomstående musikalmänniskor kommer titta på när de arbetar med mig.

Jag har aldrig innan blivit utvald på det sättet det hänt de senaste månaderna. Det är nytt för mig och överväldigande. Och otroligt bekräftande eftersom det visar att det hårda arbetet jag alltid lägger ner lönar sig.

De senaste dagarna har jag dessutom fått otrolig bra feedback från olika lärare. Min ballettlärare, som ju även är head of dance department, som det så fint heter, sa att hon tycker jag är väldigt bra på scen, att jag har fin utstrålning, bra röst, och att jag säkert kommer klara mig fint i framtiden. Hon är väldigt snål med att berömma folk annars, så det var rätt häftigt. Min interpretationslärare som annars också är ganska skeptiskt tyckte jag gjorde bäst ifrån mig i tisdags när vi gjorde en övningsaudition. Hon berömde allt som annars alltid varit mina svaga punkter. Hon tyckte jag verkade stabil och ärlig. (Hur ofta har jag inte fått höra att jag tar alla känslor utifrån, att det verkar konstlat och att jag inte är rotad ordentligt i kroppen...)

Hittills har det alltså varit en väldigt bra vecka. Imorgon är masterclassen som jag pratade om ovan. Hoppas jag kan leva upp till förväntningarna. Jag tänker i vilket fall fortsätta ge allt jag har för att nå mitt mål att bli det bästa jag någonsinn kan bli.

Tack alla som tror på mig!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad härligt att höra att du mår bra! :D



Kram

Postat av: Mattias

Så hjärtat slår ett extra slag för dig just nu! Jag blir så glad att rätt saker händer på något vis. Fortsätt kämpa, det kommer att vara värt det. Stora kramar!

2011-12-16 @ 18:13:19
URL: http://www.mattiasp.com
Postat av: Anonym

Härligt att höra! Så glad för din skull att det går bra! Kramar!

2011-12-17 @ 15:12:03
Postat av: Anonym

Har tittat in på din blogg då och då, känner att dina inlägg har en annan ton. Men snälla, fortsätt skriva för du uttrycker dig så fantastiskt poetiskt.

Grattis. Till framgången, det är du så värd efter allt slit! Krams!

2011-12-17 @ 17:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback