Mot ljuset

En dag kvar på året 2012. Dags att fundera över vilka mål jag nått och vilka jag vill nå 2013. Det är viktigt med mål, viktigt med motivation och viktigt att ändra sånt som inte är som man vill ha det.
Mina mål för 2012 var egentligen att efter utbildningen och i samband med min 25årsdag vara i toppform, beredd för den stora världen där ute, redo, se så bra ut som aldrig förut, vara stark och modig.
Vad hände?
Jag gick ner 10kg i vikt, blev sambo, tackade nej till ett jobb, började på Ikea och lät ångesten få grepp.
Men det var ju inte allt ju, det fanns ju en massa positivt också! Men det glömmer jag så lätt. Men det ska jag prata mer om lite senare.
Under 2012 medverkade jag i två officiella musikvideos och en inofficiell, jag stod på scen med både solosång och skådespel, i skolsammanhang och professionellt, jag klarade mina tentor, jag var på ett flertal auditions, fick två jobberbjudanden varav jag tackade nej till det ena eftersom jag redan tackat ja till det andra, jag ackompanjerade Svenska Skolans kör på gitarr och jag flyttade ihop med en kille som jag verkligen älskar.

Problemet är att jag är så dålig på att se det som är bra. Jag glömmer vad jag har nått och vad jag har och tyngs ned av avundsjuka gentemot de som har bättre jobb, verkar vara lyckliga, orkar mer... Jag fastnar i självömkan och bitterhet, tappar lusten att skapa, tappar nyfikenheten, fascinationen. Jag fastnar i passiva mönster, låter mig släpas med av latheten. Jag funderar på att göra något, skriva, måla, spela, sjunga men tänker "äsch, det blir ändå inte som jag tänkt mig när jag målar, det är ju ändå ingen som läser det jag skriver, det är ju ändå ingen som hör när jag sjunger etc...", sätter på tvn och fastnar.

Så kan det inte fortsätta. Så kan det inte gå. Så vill jag inte leva.

Därför sätter jag upp nya mål för framtiden. Jag kommer inte lyckas direkt och förmodligen kommer det ta längre tid än jag tänker mig, men det är okej, så länge jag verkligen försöker, så länge jag gör något åt det. Oavsett vad.

När jag tänker på framtiden, så ser jag inte längre ett svart hål utan jag ser ett vitt målntäcke som jag kan ana solen igenom. Det är ljust. Det är ett bra tecken.

- Jag ska lära mig se möjligheter istället för motgångar.
- Jag ska göra saker, skapa, träna. (inte för någon annan, eller för ytliga skäl utan för mig själv, för att må bra)
- Jag ska glädjas åt det som är bra.
- Jag ska tro och hoppas.
- Jag ska arbeta på att övervinna min feghet och lathet.
- Jag ska andas och tänka och leva.

Fasta mål för 2013:
- Showreel och demo klart till sista mars.
- Bli självständig/frilansare (ordna byråkratin i samband med det)

Träningsmålet för 2013 heter:
"Get ready for Die Hard 5!"
Vilket innebär att vi ska träna med målet att kunna spela med i en actionfilm, kondition och styrka och mod att typ hoppa över ett staket... (ja, inte ens det kan jag i nuläget O_O)


2013 ska bli ett aktivt år. Ett år fullt med nya möjligheter, chanser och upplevelser. Ett år att växa, lära sig, komma vidare.
Ett år att övervinna små och stora rädslor och demoner.

Jag är peppad!
Nu ska jag ta stora vingtag, fjärilen har tjänat klart, nu behövs en ny bild, ett nytt motiv, nu ska jag upp mot målnet som håller solen undan. Mot ljuset.

Och jag tänker börja redan idag.

Gott nytt år!
 
Min låt för 2013 är denna:
 
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PmTZ0mSuIIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback