Och så plötsligt faller en pusselbit på plats...

I känslodelen av min lilla värld har en stor pusselbit som ganska länge suttit på tvären äntligen lossnat och fallit på plats. Det är fantastiskt. För så mycket annat blir så mycket lättare när man vet hur saker och ting står still och slipper gå runt och grubbla. Grubblande är nog den absolut största energi- och tidsboven i min värld.
Jag grubblar givetvis fortfarande över en massa saker, men just den där kärleksdelen är färdiggrubblad.

Den andra stora delen som jag grubblar över är framtidsdelen. Där finns praktiskt taget bara frågetecken och inga svar. Det finns ingenting att hålla fast sig i förutom viljan att kunna leva på det jag älskar. Förhoppningsvis räcker viljan till. Jag har ju en massa energi, styrka, envishet, talang och målmedvetenhet som också kan hjälpa.

Tiden kommer att visa hur det går. Och även om det är otroligt läskigt och jag ofta får ångest när jag tänker på allt som kommer efter 30.juni, så är det ganska härligt också att inte veta vart livet kommer att ta en.
Jag försöker tro på att där finns en plats för mig dit jag kan hamna en vacker dag, och fram tills dess försöker jag göra det bästa av det jag har. Och det är inte lite!

Med lite tur kanske våren lyckas hitta till Hamburg också snart. Det vore ganska skönt. Har varit kallt länge nog nu!

Förresten: Kolla in detta, dela med andra, njut och tala gärna om för mig vad ni tycker.

http://www.youtube.com/watch?v=SUaAcCKNS8Q


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback