Jag vill känna att jag levt mitt liv

Varför är allt så svårt? Varför ska mitt hjärta vara så tungt? Jag förstår inte det!! Jag vill så gärna leva!
Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv och känna att jag levt. Jag behöver inte kunna säga att jag inte ångrar något men jag vill känna att jag levt!
Jag vill vara fri!
Någon anledning lär det väl finnas till att jag alltid velat kunna flyga!
Jag vägrar att låta någon binda mina vingar eller klippa av dem! Ingen har rätt att göra det!
Jag kan och vill heller inte ta ansvar för andra människors liv än, det är jag för ung för! Jag har nog att kämpa med mitt eget!
Jag tror att jag fortfarande älskar Andi, men jag är inte beredd att lova bort mitt liv till honom.
Inte till någon just nu!
Jag tillhör bara mig själv, ingen annan! Och ingen har rätt att förvänta sig att jag ger upp mitt liv för hans skull! Ingen!! 
Det är faktiskt mitt liv!!
Jag är bara 19! Om jag blir lika gammal som gnomsnittskvinnan har jag typ 50 år kvar av mitt liv! Det kan jag väl inte bara ge bort till någon annan när jag ju knappt börjat leva själv!?
Det vill jag inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback