Ett kort inlägg ifrân Schweiz

Detta blir bara ett kort litet inlägg. Jag kom hem till Ittigen, Bern, imorse efter nästan en vecka New York City. Helt slut, sjuk, trött och irriterad pâ min familj. Innan vi âkte till The Big Apple för att fira Mammas fölsedag, hade jag inte träffat min familj pâ tre mânader. Den här veckan bev väldigt intensiv men ocksâ trevlig och häftig. New York är en... imponerande stad. Inte precis min älskling. Jag skulle aldrig kunna bo där. Men det var ju häftigt sâ här en vecka=)
Igâr innan vi tog taxi till JFK (John F. Kennedy-flygplatsen) tittade Pappa och jag pâ Macy's 80th Thanksgiving Parade som gick längs Broadway. Hotellet lâg pâ 7th av. mellan 56 och 57th st. Jättenära Broadway. Det var coolt att se paraden live även om de var tvungna att hâlla alla ballonger lâgt därför att det blâste och regnade sâ sjukt mycket. Jättemycket folk pâ gatorna och olika marschband frân hela USA.
Men nu är jag i Schweiz i mina föräldrars hem. Solen skiner och det är riktigt skönt höstväder. Det finns till och med blad kvar pâ träden här!!
Jag är tillbaka i Örebro pâ tisdag. Jag kommer hem jääättesent pâ mândagkvällen: 23.56 ska mitt tâg komma till Örebro C. Sâ om nâgon vill komma och hämta mig... Annars tar jag taxi=)
När jag har lite mer tid berättar jag mer om Chorus Line, Subway, Starbuck's, Chinatown, Thanksgiving parade, Gap, min lillebror, Statue Of Liberty, NY- Skyline, Empire State Buildin, Ground Zero mm.

Som de säger pâ starbuck's: Can I have one grandey lattey machiatou? sen till mig: Here you go darling! eller ... Sweetie! eller nât liknande...
 
Americans are very very special!

Watchemclosingdoors! Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback