Oh yeah, I'm back!!

Nu börjar jag komma tillbaka på riktigt! Igår kändes det som att jag hade kommit till exakt samma plats som för ett år sen. Ångesten var densamma, ensamheten var densamma, aptitlösheten var exakt densamma... Efter en promenad med M som kommer lämna staden när tiden är inne och i detta samband ett långt, djupt och inspirerande samtal. Kände av åldersskillnaden på ett väldigt, väldigt positivt, motiverande och lugnande sätt. Tack!
Efter ett msn-samtal med frkpyttis tog jag mig tillslut samman och lagade lite mat, hade som tur djupfrysta wokgrönsaker i frysen (definitivt en bra uppfinning! både frys och hemköps wokgrönsaker) och sen kom jag iväg till affären för att handla lite... Veckoinköp för 250 spänn, det kallar jag ekonomiskt! Det gäller att handla rätt och lagom=) (jag är inte den som lever på nudlar så för mina förhållanden är 250 kronor lite! Fyllde korgen med både frukt och grönsaker efter humör=)
Solen sken på mig och fick upp mitt humör en hel del.
Promenad till Coop m storasyrran/älsklingsgrannen och hennes polare A från grannkorridoren följdes av kvällsmat och lite godis (jag skulle ju inte men C köpte och då kan jag ju inte motstå...) i TV-soffan. Prinsen ringde och min dag var räddad.
Packade upp helt innan jag gick o lade mig alldeles för sent.
Hann också få ett mejl från Herr General som ville att jag skulle bli fadder eftersom han hade fått avhopp! Såå roligt! Självklart svarade jag JA, jag vill!!
Blivande nollor, jag ska nog ta hand om er... Moahahahahahah!!!

Idag var jag uppe rätt tidigt (innan 8!) och stoppade lite tvätt i maskinen innan jag drog ut på en halvtimmes innanfrukostpromenad som nu ska bli en vana (vi får väl se hur bra det kommer gå...), sen en skön dusch och kalorifattig frukost (ett kokt ägg, ett knäckebröd minirut m minilätta och 2 skivor rökt skinka och tomat), sen lite mer tvätt.

Hade egentligen tänkt dra med R på en promenix, men hon var utloggad på msn... En annan dag! Eller hur?

Kl 13 träffar jag Tistla. Mysigt med lunch! Dessutom blir det grillning ikväll!

Jag växer och börjar bli stark! Nu är jag tillbaka där jag var innan jag åkte söderut. Men många viktiga erfarenheter rikare och med en enorm vilja att lyckas och tro på mig själv! Mitt mål: Hitta tryggheten i mig själv så att jag kan känna mig trygg var jag än är och har självförtroendet så att jag kan använda mitt stora hjärta till att älska mina medmänniskor!

Måste dessvärre göra er besvikna som hade velat komma och äta kanelbullar.... det får bli fullkornkex eller frukt istället! För nu är jag stark nog att inte gå upp 10 kg i år igen!

Baby keep smiling, you know the sun is shining!
(Kalla mig fånig, men jag tycker faktiskt Lou Bega är grym! Brahumörmusik på högsta nivå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback