Åt olika håll...

Mina tankar går åt så många olika håll just nu och likaså mina känslor inför min framtid...

Å ena sidan tänker jag på min kärlek, på det som gör så ont, på de känslor som helt plötsligt bara försvann, men som fortfarande finns kvar hos mig... Jag vill inte ha det så här...
Å andra sidan tänker jag att det kanske är bättre så här, att det kanske blir lättare nån gång... För båda...

Å ena sidan tänker jag att jag aldrig kommer klara av de här sista veckorna, men å andra sidan vill jag ju inte bort från mina vänner...
Å ena sidan ser jag inte hur det här ska går, men inser att jag nog kommer att överleva på nåt sätt och å andra sidan så blir jag starkare och starkare för var dag som går och ser fram emot att flytta härifrån...

Känner att det verkligen är dags för mig att dra härifrån.
Mer och mer.
Jag blir medveten om fler och fler saker som gör att jag måste ta mig bort från det här.


Ett år skulle jag iväg
Två hjärtan krossade jag
Tre gånger gav jag iväg mitt hjärta
Sista gången på allvar
Nu står jag här
Naken
tom
med blödande hjärta och ärrad själ
tårarna rinner
maskaran blandar sig med foundation och puder
det vackra skalet flagnar
kanske kommer det fram något ännu vackrare
en dag kanske jag föds på nytt
hittar min väg
min lycka
Kanske
tänk om inte
tänk om allt var för jäves
alla sår
alla sömnlösa nätter
alla tårar
Mitt hjärta blöder
och bankar i otakt
till tystnaden
jag sjunker
djupt
så djupt
flyr
söderut
Kanske kommer jag aldrig tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback