Lektion nr 1: Tro aldrig det som står i dagstidningarna

Var alltid källkritisk. Är det inte det som är huvudsyftet med typ allt vi lär oss på universitetet?
Hursom märker man idag återigen hur otroligt viktigt det är. Dagstidningarnas journalister snappar upp nåt nån stans och blåser upp ingen information till en hel artikel med hjälp av lite fantasi...

Läste i byertspennans blogg just att det hade stått i dagstidningarna att lärarens läge var stabilt och att han skulle överleva... Det var aldrig stabilt på riktigt.
I nuläget är det hans fru som får avgöra hur det blir. Läraren kommer aldrig tillbaka, så mycket är klart. Mer orkar jag inte skriva ut, det tar emot för mycket. Känns för tungt för mina samvetes-polare som haft honom mycket samt de vänner jag träffade i dag som hade suttit och pratat hela eftermiddagen med en annan lärare...

Fördjävligt är vad det är. Så jävla fruktansvärt!

Kan inte undvika att tänka så här: Tänk om det hade vart min pappa, vad hade jag gjort då...?
Det ger en ett alldeles speciellt skrämmande fruktansvärt obehagligt men ganska nyttigt perspektiv för man inser hur jävla fort det kan gå och att alla våra liv hänger på en sjukt tunn tråd och att vi borde vara tacksamma för och njuta av det vi har...

Everytime you're standing at the edge
Life seems a little bit more colourful and purer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback