Musik i mina öron och en något så när positiv bild av min kropp...

Ja, när jag tittade mig själv i spegeln i morse insåg jag att jag nog faktiskt har lyckats gå ner några hekton. Vågen har inget batteri och kan därför inte bekräfta, men magen är platt som den ska vara. Äntligen! Ska fortsätta så här, måste ju förbereda kroppen på den stenhårda träning som väntar i februari.

Och musiken... Har satt ihop en riktigt bra spellista idag med en massa underbara låtar. Gabrielle finns med och fyller rummet med stämning, just nu hörs When You Believe med Maria Carey och Whitney Houston. The Lips som är ett absurt bra band (tycker jag, ingen annan känner väl till dem, ett svenskt band, ni får väl säga till om ni vill ha ett smakprov eller gå in på
http://www.myspace.com/thelipsmusic ). Såg dem live i Stockholm för drygt ett år sen på Skeppsholmen vid Waynes Coffee. Riktigt nice var det minsann. Kan jag rekommendera starkt!
Sen har jag med Allt du är av Loke, Voice Within av Christina Aguilera och så mina skönsjungande idoler Alicia Keys, Katie Melua och Norah Jones. Och Lisa Nilssons Viva där hon bland annat sjunger: Vi närmar oss slutet på vår saga, men hoppet lever än, tills sista sidan vänds...

En massa favoriter och jag känner igen mig så i texterna, enstaka fraser som  bara träffar mitt i prick i hjärtat och själen.

The world is here today and may be gone tomorrow! (The Lips: World)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback