så är det... eller?

Ja, när det inte finns några känslor finns det heller inget att bygga ett förhållande på, så är det. Synd bara att jag känner så starkt...
Tydligen gäller inte "tredje gången gillt" för mig... Sånt är väl livet, i alla fall om man gör det till det...



Nu är det starka glada Ebba som ska fram.
Ska läsa och skriva en massa nu för pmet, sen blir det kola- och ischoklad hos bästa vännen och sen plugg hela natten. Jag sover fortfarande jättedåligt och apptiten är inte heller vad den har varit. Men det är ju bara bra för dieten egentligen... Fruktansvärt tragiskt och ironiskt egentligen.

Har kommit fram till att jag hatar facebook och missförstånd i samband med detta Djävulens konstruktion av idioti. Det är en historia som inte riktigt platsar här, men fördjävligt är det. När man trodde en sak, så kollar man facebook och får reda på att det är helt annorlunda i verkligheten... Jag och min lilla bubbla som vanligt...
Kommer nog bli att jag flyr in i min egen värld en del nu, drömmer mig bort. Försöker fylla tomheten med något, ta hand om mina vänner och lägga all min kärlek på dem istället. För kärlek bubblar hjärtat av kan jag säga. Det bankar och gör ont i bröstkorgen. Men jag ska inte gräva ner mig i sorgen, jag ska göra som min vän M och omvandla den till kreativ energi. Och den energin ska användas till att hantera möten och skriva en b-uppsats.
Energi är bra.
Ensamhet är lite mindre bra.

Märkte igår att jag får lust att göra saker när det gör ont i hjärtat, då vill jag ha förändring. Igår ville jag börja packa. Slita ner allt från väggarna, slänga allt skit, packa ner allt i lådor. Men jag har inga lådor och jag kom på att det bara blir ännu tommare och ensammare om jag drar ner allt... Det går ju inte. Jag kan ju inte göra det ännu svårare för mig än vad det redan är!

Som sagt, nu ska jag vara stark och glad. Jag ska visa att jag faktiskt är någon som det är kul att vara med och som har väldigt mycket att ge. Jag ska också visa att jag är omtänksam och inte egocentrerad.

Det är nog ganska bra för mig att få sukta och göra mig fin och försöka profilera mig... Har ju aldrig behövt det innan. Jag är fortfarande jättekär. Det ger mig på ett skumt och motsägelsefullt sätt väldigt mycket energi.


 

Never stop smiling, even when you're sad
somebody could fall in love with your smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback