En för häxad dag

Igår tog jag buss 220, pendeln Landskrona-Höganäs, mot Höganäs. Där blev jag hämtad av Assim som sedan körde mig hem till henne i Nyhamnsläge.
Assim är min Mammas faster, alltså min morfars syster, vill säga min morfaster. I passet heter hon Elsa, men hennes riktiga namn är Assim. Eller Azzim. Hon är nog på sätt och vis den jag kommer vara om 60 år. Eller iaf så påminner jag alla om henne när hon var yngre, Denna underbara och otroliga kvinna är alltså nästan 80 år gammal, men hon kör på i livet. Och det finns så mycket kvar som hon vill lära sig. Av sina barn hade hon precis fått en bärbar dator när jag hälsade på, hon hade lärt sig använda Outlook, men det krånglade och skickade över fel konto så mejlen kom inte iväg, men jag hjälpte henne (tänk att jag kan hjälpa någon med datorproblem, yes!)... Så nu går det. Och så lärde jag henne att blogga. Det kan hända att jag får lära henne det en gång till... Men hon vill lära sig!
Hur som helst hade jag en verkligen underbar dag. Jag har aldrig umgåtts med Azzim själv tidigare, det har alltid varit med hela familjen och ofta med stora delar av släkten... Men vi hade sååå roligt!!!
Det är helt otroligt egentligen att man kan ha så roligt och känna sig så bekväm med någon som är 60 år äldre. Och som dessutom är släkt med en. Men Azzim och jag är liksom på samma våglängd.
Jag tror jag skrev om att jag och Mamma hade samma humor... Det är alltså nästan ännu extremare med Azzim.
Vad vi skrattade!
Dessutom har vi konsten gemensam. Vi älskar båda att måla och teckna och är båda romantiska, förnuftiga och helt sjuka i huvet, OCH rödhåriga!!
Jag har en tavla hemma i mitt rum i Schweiz som Assim målade när hon var ungefär 19 kanske. Det var en present till min Morfar, Azzims storebror (min morfar var nio år äldre), och när han gick bort tog min Mormor tavlan med sig när vi hälsade på Azzim och gav den tillbaka till Azzim. "Usch, den gamla gubben" sa hon, och jag tyckte ju att den var jättefin. Den föreställer en man som lutar sig mot en vägg, han har blåbyxor och jacka och en morfarskeps på sig, han tittar ut förmodligen över havet. Helt underbar tavla, lite dyster kanske, men det gillar jag... Så jag fick denna tavla i födelsedagspresent när jag blev 15. Det var häftigt. Den kommer alltid få en speciell plats i mitt rum/min lägenhet/ mitt hus...

Häxorna Azzim och Ebzan kommer nog alltid ha någon form av väldigt speciellt band, kanske lite obegripligt för er som aldrig upplevt eller sett detta=)
men visst syns det att vi är släkt
<- Hegzorna Azzim och Ebzan på Kullabygden

Ha det gött, nu ska jag börja fixa inför midsommar. Ska fira med prinsen, två av mina nästkusiner, deras polare och flickvän. Men eftersom jag jobbar på förmiddan imorrn måste jag fixa allt nu!
Häxkram

Kommentarer
Postat av: suzy

Glad midsommar, ebba *kramar om* låter som du har ett gott där nere!! =) jobbar mä imorrn fm men sk bort till magnus släkt på kvällen så det är bara att komma!! Ha det så underbart, min vän!!

Postat av: suzy

Glad midsommar, ebba *kramar om* låter som du har ett gott där nere!! =) jobbar mä imorrn fm men sk bort till magnus släkt på kvällen så det är bara att komma!! Ha det så underbart, min vän!!

2007-06-21 @ 16:36:29
URL: http://konungadotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback