Intebakispizzafrukost!

Går det? Jajjemän! Det går alldeles utmärkt, det är bara att köra stenhård träning (typ) från kl.8.45 till kl.11.15 fastän man är jättehungrig. Endorfinerna tar ju över... Sen kanske det krävs att man har en pojkvän som inte dricker och därför inte kan jämföra hur pizza smakar naturligt och hur det smakar när man är bakis... För visst är det godare med pizza när man är bakis än annars. Så jag skämtade egentligen bara när jag kom med förslaget och kunde väl gå med på att äta ett litet hörn av hans pizza... Väl på väg till Campuspizzerian insåg jag att, nej, vem försöker du lura egentligen? Tänk vad gott det vore med en pizza! Jag lät den osunda delen av mig ta överhand och beställde en bandy (köttfärs, fläskfilé, rödlök, champinjoner och - det allra bästa - bearnaisesås! finns det något flottigare och godare?)! Som vanligt orkade jag inte sätta i mig hela pizzan utan åt bara nästan tre fjärdedelar. Kanterna hoppar jag alltid över för de är äckliga!
Det jag kom fram till var att pizza faktiskt är gott till frukost en icke-bakis-lördag med! Härligt! Det blir mindre kalorier sammanlagt då också! (det är ju jättemycket energi i alkohol...)

Hur är det att vara Ebba nuförtiden då?
Jo, det är faktiskt helt okej. Igår kom jag att tänka på en sak, typ precis när jag var på väg kutandes ut iväg till skolan för att förbereda oponeringen av seminarieuppgiften. Jag gör alltid ett litet uppehåll när jag låser min dörr, då tar jag ett djupt andetag och bestämmer mig för att jag ska göra det bästa av dagen, jag försöker fokusera på det som är bra. Då sa jag så här till mig själv: Okej, det är stressigt, okej, det är mycket, jag är trött och jag har tappat kontrollen till en viss del, MEN, det skulle kunna vara värre; jag skulle kunna vara sysslolös!
Jag har i alla fall något att göra! Oavsett hur jobbigt det är för mig nu med allt som ska göras och ska hinnas med så är det ändå så mycket bättre än om jag inte hade haft något att göra!

Så jag är tacksam och kör på!
Man får vara stressad, man får vara ledsen, man får vara rädd, det får göra ont, det får vara skrämmande och kännas för stort! Men man får aldrig glömma det man faktiskt har! Jag skulle må så mycket sämre om jag inte hade någonting att göra!

Ikväll blir det Satin, länge sen jag var ute, undrar hur länge jag orkar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback