Lugn dag

Idag har jag tagit det lugnt.
Först kollade jag lite tennis med Mamma och Pappa och åt frukost.
Tidningen lästes och efter ett tag hämtade jag datorn och Mamma och jag kollade upp lite jobb. Mest för att hon ville visa mig att det fanns mycket och att jag inte behövde oroa mig. Ska ju jobba här när jag flyttar tillbaka.
Som det ser ut nu är jag kvar i Örebro till den 23/01-08, men det är bara som det ser ut nu... Everything can change.
Eftermiddagen tillbringades med långpromenad i den soliga kylan, lite snöbollskrig med Brorsan, lussebullsbak och middagstillagning. Åh just det, när vi kom tillbaka efter promenaden drack vi varm choklad med vispgrädde... DET, mina vänner, är riktigt gott!

Nu har jag kollat lite på TV och hållit på att bli totalt gaaalen på att se Clooney och Zeta-Jones prata tyska med samma röster som joey och Rachel har. Sååå fel! Hata!

Älsklingen sover hemma hos mig, det känns lite speciellt. Han ligger i min säng. Utan mig!
Jag längtar faktiskt efter att komma tillbaka till Örebro. Hur fan ska jag jag lyckas flytta därifrån???

Orkar inte tänka på det än. Blev riktigt illamående när jag pratade med Mamma om när hon ska hämta mig. Det blev helt plötsligt så verkligt och jag insåg att det är om två månader! Hjälp!

Bort bort bort, vill inte tänka på det. Det får komma när det kommer, men nu måste jag vara här och nu, annars får jag ju inte ut någonting ur något!

Måste bara säga att det var otroligt skönt att ta det lugnt en hel dag! Inte träffa en massa kompisar (nu låter det negativt , det är det absolut inte, men det är ändå alltid en påfrestning) utan bara vara med familjen och softa!

Familjen är ju det som drar mig hit, och bergen, men framförallt familjen. Ändå är det här inte hemma. Jag har mina saker, många av mina vänner, min personlighet och min kärlek i Sverige. Kanske lägger jag helt enkelt för mycket vikt vid det.

Kommentarer
Postat av: Susanne

saknar dej gumman...men är glad att du har kul när du kommer "hem"!! njut av tiden och ta hand om dej *kramar om*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback