Friska vindar

Tro det eller ej, men redan idag känns det som att det går åt rätt håll igen. Okej, jag är fortfarande jättetrött, jag är inte frisk än, jag har fortfarande sjukt mycket att göra, det är fortfarande inte lätt och ångesten är fortfarande närvarande.

MEN, jag är starkare, jag orkar ta tag i plugget, jag unnar mig lite gitarrspel och målning, men glömmer inte bort böckerna jag ska läsa och uppgifterna jag ska skriva.

Jag skippade föreläsningen idag. Hade jag tvingat mig själv, hade jag säkert orkat, men jag kände att jag hellre ville vara hemma och ta det lugnt, läsa lite, räkna lite, spela lite gitarr, tänka lite. Det visade sig vara exakt vad jag behövde för nu känns det som att jag har kommit mig själv ett bra steg närmre. Tror att det var hemtentan som tog kol på mig... Men den är inlämnad nu, så jag behöver inte oroa mig längre! Yes!

Att vara själv och inte göra någonting var lite svårt igår, jag ville inte konfronteras med mig själv, jag ville inte behöva ta tag i mitt liv, jag ville bara bort, ville bara glömma allt...
Som tur var kom en av mina nya härliga grannar, S, och gav mig lite sällskap framför tvn. Mysigt att prata och märka att man nog har en del gemensamt, en del att prata om, en del att lära av varandra...
Efter det var det lite lättare att vara själv. Jag gick och la mig ganska tidigt och vaknade lagom utvilad imorse.
Äntligen! Det var längesen!

Idag var det som sagt bara skönt att vara lite själv. Ska nog vara med mig själv lite oftare, behöver vänja mig, komma underfund med vem jag är egentligen...

Efter lunch på Kåren med tre underbart trevliga men ganska galna herrar ska det bli skönt med lite lugn och ro igen, mer galenskap kommer ju ikväll, då kanske jag har kommit ifatt också. Just nu är jag väldigt o-galen. Känner mig mer så där ordentlig, anständig, seriös, smart (inte bright), vuxen och tråkig! Usch, måste hitta tillbaka till min fantasi, kreativitet och crazyness... Nåväl, tidsnog kanske... (?)

Nu ska jag iaf vara lite kreativ och ta fram mina färger, penslar och panåer! Livet är kanske inte så dumt ändå!

Friska vindar blåser i mitt liv, jag hör hur de kallar, jag hissar seglen och lossar ankaret! oh yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback