Jag hatar att vara sjuk!

Det lustiga med mig är att när jag är sjuk så blir jag så där supersugen på att dra ut och springa, eller dansa, eller göra en massa situps... Knepigt... För samtidigt blir jag jäääättesötsugen och mår illa och orkar inte röra på mig alls och vill bara vara själv och allt annat än vara ensam...

Jag hatar att vara sjuk just för att jag hamnar i en sån strid med mig själv. Jag blir helt otroligt sugen på godis fastän jag vet att det är det sämsta jag kan äta när jag mår som jag gör. Jag äter jättemycket fastän jag inte är hungrig och jag vet att kroppen skulle må bättre av att fasta. Jag ber om att bli lämnad i fred och vill inte att någon ska bli smittad, samtidigt som jag absolut inte vill vara själv för då blir allt bara så mycket jobbigare...

Jag orkar inte kämpa med eller emot mig själv längre, men vill inte dra in någon annan i kriget jag för. Ingen förtjänar att utsättas för det som försiggår i mig...

Nej, nu ska jag se till min kycklingfrisksoppa som jag håller på att koka och som sja vara jättebra mot förkylning...

När jag blir frisk ska jag lära mig att säga ifrån och ta hänsyn till mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback