Vad gör man?

B, kvinnan som var gift med min första pojkväns pappa dog i torsdags i bröstcancer. 
Jag var tillsammans med killen i fråga i nästan 4 år och träffade B ofta. Jag hade närmare kontakt till henne än min killes syster som ändå var låtsasdotter... Vi hade jättemycket gemensamma intressen, var iväg på wellnesshelg vi fyra två gånger, alltså exet, jag, B och pappan, spelade golf en hel del gånger och åt otaliga middagar...
 
Det var i början av förhållandet som diagnosen om bröstcancer kom. Redan då var det obehagligt, men det var nog ingen som rikigt fattade allvaret... I alla fall inte jag... Åh, jag orkar inte skriva om det här, trodde det skulle hjälpa men tankarna bara fastnar i varandra och blir till en enda knöl...

Vad gör man? Jag har ju inte träffat exet och hans familj på över ett halvår... Kan jag då ändå skriva? Vad ska jag i så fall skriva? Vad ska jag säga?
Exets syrra tycker jag är en slyna, det vet jag... Exet har väl kommit över mig, men besvikelsen sitter väl ändå kvar, pappan har jag ingen aning om...

Ååh, jag hatar maktlösheten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback