Äntligen!

Nu funkar äntligen blogg.se som vanligt igen. Det låter som att det vore en katastrof att inte ha kunnat blogga på tre dagar... det är det ju inte, det är bara så att det har varit tre dagar då det hade varit skönt att få blogga, att få skriva om hur det känns nu när jag har sagt upp mig och har börjat inse att jag faktiskt aldrig mer måste tillbaka till den där eländiga chefen. Skönt!

Helgen tillbringade jag hemma med familjen, det var också skönt och väldigt välbehövligt. Bara vila och umgås och plugga lite matte... Matte? tänker ni, ja faktiskt, men inte för min egen skull utan för min elev. Jag hjälper nämligen en sjundeklasstjej med geometri. Geometri har väl kanske aldrig varit mitt allra bästa gebit i matten, men på den nivån är det inga problem nu när jag har tittat lite på det. Igår träffade jag henne och vi roterade figurer och mätte vinklar i en och en halv timme. Idag ska jag dit igen, denna gången med några egenhändigt ritade övningsuppgifter så att vi dels kan öva lite mer idag men också så att hon kan öva imorgon inför provet på torsdag där jag hoppas att hon får lite bättre betyg än på förra provet (2.5; skalan går från 1 till 6 där 6 är bäst och 4 godkänt, så det ligger långt ner i det icke godkända området...). Målet är en fyra!

Sen började jag med en diet i förrgår. En avsurningsdiet. Jag vet att det låter som väldigt mycket hokuspokus och visst är det lite holistiskt, men grejen är den att det hjälper. Det går ut på att man äter jättelite kött och massor med frukt och grönsaker, mycket potatis också, alltså mycket av det som blir basiskt i kroppen och lite av det som blir surt. Inget socker, inget koffein, ingen alkohol och så gott som inget vitt mjöl. De som förespråkar denna dieten påstår att många av sjukdomarna nuförtiden uppkommer just för att vi är försurade. Bland annat nämns neurodermit och sömnlöshet. Prurigo är en form av neurodermit och på bara två dagar har eksemen blivit mindre irriterade och börjat läka, några har till och med försvunnit helt. Det kliar och svider också mindre. Följ min fyra veckors syra-bas-diet på
ebbaluna.blogg.se/diet.

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback