God morgon världen!

Tyvärr har jag inga storslagna planer idag, det känns som att det skulle vart en bra dag för storslagna planer. Fåglarna som bygger bo utanför mitt fönster kvittrar glatt, en typisk aprilmorgon. Himlen är fortfarande överdragen av några måln, det blir regn i eftermiddag, men temperaturen ligger någonstans mellan 10 och 15 grader så det är helt okej. Det känns att våren är på väg. Och det gillar jag!

Vågen var också snäll mot mig idag och för det ska jag belöna mig med en extra lång joggingrunda idag. Jag börjar bli beroende av kicken man får av att springa. Endorfiner is the shit! Och nu börjar jag dessutom känna att jag har tränat en del och börjar komma i form. Jag orkar springa mycket längre och fortare; Jag orkar springa på riktigt och inte bara mes-jogga. Det är skönt. Och kul. Och det stärker mitt ego. Det är också bra, för det behövs.

Nu börjar det bli dags för frukost. Tror det blir fullkornmacka med tomat och rädisor idag. Eller möjligen lite gröt och frukt. Det visar sig, mycket blir det i alla fall inte.

Jag älskar det här när jag får kraft och ork att ta tag i mig, energin kommer, jag vet inte varifrån eller hur eller varför, men det kommer och den är behövlig.
För nu har redan en dryg fjärdedel av Mitt År gått och så mycket har inte hänt än. Men det får ta tid, bara inte för mycket. Nu får jag ta tag i det själv på allvar. Vem tror jag jag är egentligen? Skulle nån annan ta tag i mitt liv och ordna så att det blir som jag förväntar mig? Ebba lilla, det funkar inte så. Väx upp nån gång!

Massor med energi och kärlek till er där ute! Wherever you are!

image35
Nyvaken och nyklippt.
Good morning, good day, and in case I do not see you, good afternoon, good evening and good night!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Sovit gott inatt? :)
Ha det bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback