Jag kan fortfarande inte fatta det...

Har knappt kunnat sova alls inatt. Det finns en hel rad anledningar till det. Myggor, för varmt, skavsår, blåmärken, fågelkvitter, bussoväsen... Men framförallt den otroliga nyheten jag fick igår:

Jag kom in på Swiss Musical Academy!

Jag klarade det! I did it!

Det är så mycket tankar som surrar runt kring det nu och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, känslan är obeskrivbar! Jag har drömt om en musicalkarriär i så många år. Det förenar exakt det som jag tycker är så kul; dans, sång, skådespel och att stå på scen. Jag har drömt om det, hade tänkt söka redan efter gymnasiet, men hamnade i Örebro istället (vilket jag aldrig någonsinn kommer ångra för det var något av det bästa jag gjort någonsinn!). För några år sen tog den realistiska delen av mig över (realistisk= självnedvärderande och feg, i det här sammanhanget) och jag tvingade mig själv att släppa de drömmarna.
Inom ganska kort tid samlade jag ihop mitt mod och mina drömmar, klistrade ihop dem för att kunna satsa allt jag har på dem. Det lät så bra att säga att jag flyttar hem för att satsa på dansen och det var så enkelt att säga att snart är det Casting och snart får jag besked. Men nu, nu är det helt plötsligt verklighet. Nu är framtiden helt plötsligt här. Det är stort. Och just nu känns det lite läskigt. Men det känns samtidigt så sjukt bra.
Känslorna byter av varandra hela tiden. Nervositet, ångest, rädsla inför allt nytt som kommer i höst. Klarar jag det? Orkar jag verkligen med en sån utbildning? Är jag verkligen bra nog?
Glädje, lycka över att jag kom in. Stolthet över att jag verkligen försökte och klarade det. De vill ha mig!!
Lättnad över att satsningen lönade sig. Jag satsade allt jag hade och vann!
Ilska över att jag tappade min tro på mig själv. Sorg och besvikelse över att jag underskattat mig själv och låtit någon ta ifrån mig mitt självförtroende, mina drömmar och mitt mod.
Ilska också över alla som tvivlat (inklusive mig själv), alla som säger att det är väl jättesvårt att komma in och det kan man väl inte leva på och har du verkligen råd att göra en sån utbildning... Varför kan folk inte bara glädje sig åt andras framgångar?  Varför ska det vara så svårt? Varför ska man alltid vara avundsjuk när någon anna lyckas?
Tacksamhet gentemot alla som stöttat mig i min process att få tillbaka mina drömmar, mitt mod, mitt självförtroende. Djup tacksamhet gentemot mina föräldrar som stöttar mig oavsett hur svår jag är, djup tacksamhet gentemot Brorsan som tror på mig av hela hans hjärta (när jag berättade för honom att jag kommit in sa han: Grattis, det var ju det jag sa!), djup tacksamhet gentemot mina vänner runtom i världen för vackra ord, tro, energi, kärlek.

Jag fattar inte att det här händer just mig! Känner mer och mer att det här är en chans jag måste ta. Jag har möjligheten, energin och framförallt viljan, stödet finns, det är nästan min plikt att ta vara på den här chansen för där finns alldeles för lite människor som tror att de är ämnade för något stort. Jag medger, det kostar rejält med övervinning, men jag vägrar nöja mig med att vara genomsnittlig.

I feel like hugging the hole world!

Solen skiner, det ska bli över 20 grader idag, jag kan inte sitta still, så nu måste jag ut och njuta! För det görs också alldeles för lite=)

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Ett till grattis, är helt fantastiskt. Är så roligt att höra att människor man tycker om lyckas med det de vill. Allt ordnar sig, bara man är fantastisk, och du är fantastisk, så... :-) Roligt, roligt, roligt!

Postat av: Linda

Fan va du är bra! Förresten så saknar vi på 20:an dig också... hoppas du trivs riktigt bra trots att du inte har oss längre=)

2008-04-27 @ 21:03:21
URL: http://liindiss.blogg.se
Postat av: Calle

Jag får tacka för de fina orden och samtidigt passa på att gratulera till denna plats som du talar så väl om :-D

2008-04-27 @ 21:16:35
URL: http://rackarns.blogg.se
Postat av: Lina

Grattis grattis grattis!! :D Du kommer fixa det galant! Härligt att din passion för dansen nu får 100% fritt spelrum! Grattis! Kram!

2008-04-27 @ 22:58:00
URL: http://sockerbitan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback