Tillbaka

Efter en ganska lång helg som det hann hända en hel del på är jag tillbaka igen. Tillbaka i nutiden så att säga=)
Nej då, så illa är det inte.

I fredags hade Pappa födelsedag så dagen började med att vi uppvaktade honom på morgonen, Brorsan var den ende som var tvungen att dra sen. Mamma hade ett översättningsjobb på gång så hon satt hela förmiddagen med det, medan Pappa och jag tog oss in till stan på varsitt håll med ca en halvtimmes avstånd. Han hade möte eller nåt och jag hade tid för yrkesrådgivning. Det innebär att jag tillbringade nästan två timmar med en yrkesvägledare med att prata om mig och mina intressen. Jag kom inte så mycket längre än innan. Det jag visste innan vet jag fortfarande och mycket nytt kom inte till, men det blev väldigt tydligt att jag nog egentligen skulle behöva en utbildningskombination som inte finns; praktiskt inriktad fast med lika mycket teori som en universitetsutbildning... Hmmm... Det lär bli många år och mycket slit innan jag har den utbildning som gör att jag kan jobba på det sätt jag skulle vilja oavsett åt vilket håll jag går.

Jag har så mycket intressen och är ganska bra på mycket och jag tror att min största rädsla när det gäller yrkesval är att jag inte väljer det som är roligast. Tänk om jag bestämmer mig för nåt och så skulle det funnits nåt annat som var mycket roligare! Jag får ångest när jag tänker på det! Usch...
Några adresser och länkar fick jag i alla fall och han försökte få mig att se min mångsidighet som en tillgång istället för ett handikapp. Inte lätt kan jag säga!

I torsdags skickade jag ansökan till SwissMusicalAcademy, och i fredags låg ett stort kuvert med noter och texter i brevlådan. Jag ska sjunga Anyone Can Whistle, läsa en dikt av Morgenstern och sjunga Cole Porters I get a kick out of you (på tyska!!!:-S). Nervöst eftersom jag inte kan låtarna och måste transponera dem, men det ska nog gå... Kul att det händer nåt i alla fall! Den 19e smäller det! Spännande spännande...

I lördags var jag och shoppade lite och tro det eller ej, men storlek 38 är numera FÖR STORT!!!! Jag menar, jag visste ju att det hade hänt en del med min kropp, men vågen står ju ganska stilla så jag insåg först i lördags hur mycket som faktiskt har hänt! Snacka om positiv upplevelse! Yes!
På kvällen var det utgång som gällde. Lärde känna en hel del nya trevliga människor vilket ju aldrig är fel, så det var en lyckad kväll! Kan det vara annat när man är så gott som nykter och dansar från 21.30 till 03.30...?

Söndag sov jag ganska länge, men tog mig sedan samman och sprang en halvtimme för att sedan belöna mig med mycket stretch framför Hair som visade på tv, tyvärr dubbad till tyska...

Nu är det måndag och jag tar nya tag. Som sagt så är det inte långt kvar till Casting och det känns riktigt bra!

Dock finns det en massa frågor som surrar runt i huvudet... Vad gör jag om jag inte kommer in? Var vill jag vara i sommar? (Sverige? Schweiz? Var i respektive land?) Vad vill jag jobba med? Ska jag söka fler skolor? Ska jag plugga i höst i vilket fall?
Det finns så många möjligheter och jag har så svårt att välja! Jag önska jag hade ett orakel som jag kunde fråga och som kunde berätta för mig exakt vilken väg jag skulle gå för att bli lycklig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback