Efter första veckan...

Ja nu har jag klarat första veckan. Sitter just nu i soffan i vardagsrummet, utanför är det ganska grått, det märks att sommaren börjar gå mot sitt slut och det gör det extra mysigt och vemodigt att krypa upp i soffan. Jag är själv och just nu är det rätt skönt. Man har så intensiv kontakt med alla runtomkring annars så en söndageftermiddag som denna vill jag bara vara med mig själv och Figaro. De visar nämligen Le nozze di Figaro på tv. Försöker febrilt hänga med, fattar ingenting fastän jag redan har sett operan en gång och fått handlingen förklarad för mig... Nåväl, får väl försöka hitta en sammanfattning på nätet... Ska kolla på en historiefilm också och sammanfatta den... Och leta musikalnoter... och tvätta... och steppa lite... och träna fötterna... och städa... och äta nåt... och sen ska jag jobba ikväll också...
Ja, ni ser. Det är fullt schema. Helst skulle jag bara sitta här i soffan och kolla på tv hela dagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback