Nä nu ni! Ny månad nytt liv! eller nåt...

Jag lyssnar på min ödmjuke rappare och inser att han har så rätt!
Jag tillåter mig att översätta:
Jag är nästan vid målet, den enda fienden jag har kvar på min väg är jag själv.
Det är inte så komplicerat, om du inte är rädd att förlora blir allt mycket lättare.

Vad än min plan är, vad det än är jag vill
Viktigt är inte vad jag tänker göra, viktigt är bara att jag gör det
Låt mig tvivla i maktlösheten, låt mig falla på tänderna
Låt mig springa in i väggen om och om igen
Och nästan bryta samman, tills jag någon gång lyckas
Oavsett vad min plan är, oavsett vad jag vill
Det som räknas är inte vad jag ger utan det som jag bringar och det som lyckas
Jag mitt i när allt faller isär
I mitten av orkanen
Jag vet att en droppe räcker för att allt ska svämma över
Det som räknas är att jag berör något

Jag har gett mig själv kaffe- och sockerförbud för september. Ska dessutom försöka skärpa mig och träna så mycket som möjligt. Imorgon ska jag ta cykeln till skolan. Jag ska! Jag tänker inte räkna en enda kalori, men jag ska äta på ett sätt som får min hy att må bra och min kropp att orka. Jag ger allt och kör mitt eget race. Nu börjar det på allvar.
Jag marscherar framåt i min egen bubbla. Inte ensam. Aldrig ensam. Bara själv när jag vill. Jag är stark och jag vet att det finns folk i vars ögon jag är vacker. Andra spelar ingen roll! Ingen ska tala om för mig hur jag ska vara. Jag ska gå min väg oavsett vilka hinder som ställer sig i min väg! Min lycka står bara i mina egna händer. Jag är den enda som kan nå mina mål. Och jag ska ge allt för det! Och varken vara rädd att lyckas eller att misslyckas! Jag kan bara vinna om jag är medveten om att jag kan förlora och ändå släpper taget!
Och om fyra veckor kommer jag till Örebro!!! Yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback