Nu måste jag uppdatera

Imorgon är sista dagen på första veckan. Tack och lov, tur i oturen, slapp jag jobba igår och idag. Felplanering och duppelbeläggning uppifrån... Whatever, jag har i alla fall fått sova ganska så ordentligt. Hur är det då med mig, efter fyra dagar Musical Academy?

Jo, jag har fruktansvärt ont i låren. Balett två dagar efter varandra gör att man känner av varenda muskel i kroppen... Låt mig börja från början. Onsdag och torsdag börjar vi med balett. Klockan halv nio. Det är ganska tufft när man inte är van och Anja, vår lärare, är sträng. Hon visar kombinationerna en gång, sen måste man kunna dem. Onsdag hade vi röstteknik och sång efteråt, men idag fortsatte vi med jazz med Anja efter baletten. Det var intensivt och jag hann inte alls med. Byta från klassiska utåtvända balett-benpositioner till parallela jazzpositioner är inte lätt, mina vänner... Sheeesh...
Språkröra får man också... Mest synd är det om vår fransktalande Aude. Hon tänker på franska, pratar engelska och hör tyska. Stackarn sover inte, hon ligger och översätter meningar om nätterna... Usch... Jag tycker det är jobbigt nog med engelska och scen-tyska!! Aja, det kommer bli jättebra! Det är jätteroligt och otroligt inspirerande. I tisdags hade vi Acting första gången. Vi gjorde skitroliga stenåldersmänniskeövningar. Hahaha, hoppade omkring som apor och kommunicerade utan ord. Uu-uh, agaga!
Idag efter jazzlektionen fortsatte vi med Acting, då vi fick läsa texten på låtarna vi valt att repa imorgon. Jag har valt Can't help lovin' dat man från Showboat. Härlig låt med rolig text. Ganska lätt att förstå och interpretera.
Efter det var det presentation class där tredjeårsklassen visade vad de kunde. Om två veckor är det vår tur... Det är en enorm chans att få visa nåt för de andra eleverna och få respons, kritik, feedback. Måste absolut utnyttjas!

Sen i söndags har jag gått ner ett kilo fastän jag tycker att jag inte gör annat än äta... Men det är ju bra, man behöver väl gå ner lite, träna upp sig, komma i form för att palla branchen...

Imorgon har vi korep. Då ska vi lära oss låten. Dagen börjar med step och balett... Det blir tufft! Så måste vi kolla filmer om historia och Figaros Brölopp till på tisdag... Och på måndag ska vi ta med oss roliga skor till Acting-klassen. Så mycket spännande som väntar!!!!!
Hittills uppfylls alla mina förväntningar och jag är stolt över att jag ger allt!

Tack för alla era fina kommentarer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback