Ojojoj vilken festival!

Det var festival i helgen. Nere vid floden. Känner han som organiserade det och flera av dem som spelade, så det var extra roligt att se att så mycket folk kom. Vädret var perfekt. Runt 27 grader på dagen, vacker sensommarkväll, lite kyligt på natten (eller ja, jag höll ju på att frysa ihjäl för jag hade inte tänkt stanna så länge...).  Underbart var det i alla fall. Bra band, härliga människor och riktigt god chop suey. Ska aldrig mer äta något annat när jag äter asiatiskt, det slår ju faktiskt alla nudlar med kyckling och annat skumt... I lördags spelade Wombat, A´s band. Vi hade fixat tishor och var århundradets bästa och mest hysteriska groupies. Yes! Det är väl det man går på festival för? För att stå längst fram vid varje spelning, skrika så att rösten nästan spricker när de på scen solerar, festa så att svetten sprutat, ha på sig tishor med bandloggan och kasta upp underkläder på scen...

Igår spelade en av Schweiz absolut bästa rappare. Han spelade på den lilla scenen, så det var så där riktigt familiärt och intimt. Jag hade kunnat dra ner hans byxor om jag hade velat. Det hade varit roligt, men då hade jag nog sumpat min chans att få snacka med honom senare... Greis är riktigt bra, han har bra texter, bra rhymes och är en otrolig konstnär på alla möjliga sätt. Det måste ha varit jätteskumt för honom att stå på en sån liten scen, så nära publiken, när han är van att spela inför en full Bierhübeli (Berns största konsertlokal, jag har alltid sagt att den dagen jag spelar inför ett fullsatt Bierhübeli, då har jag nått mitt mål). Jag stod givetvis mitt längst fram och hade jättekul. Efteråt visade det sig att han hade sett mig och jag fick faktiskt tillfälle att prata med honom. Snällare och ödmjukare rappare får man leta efter, mina vänner. Vilken människa! Wow!

Timmarna som är kvar tills jag börjar jobba igen ska tillbringas med tvättning och iordningplock inför veckan. Två dagar helg är alldeles för lite! Okej, det kan ju ha att göra med att jag jobbar både lördag och söndag och ändå festar... Skyll dig själv, Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback