2a advent

Tänk att det redan är andra advent! Drygt två veckor kvar till Kalle Ankas Jul som i år kommer tittas på i Göteborg hos Farmor och Farfar. Jag har en vecka semester/lov/ledighet över jul. Bokade just flygbiljetten. Det ska bli skönt när allt är över. Veckan som börjar imorgon blir tuff. Rep varje kväll, med ljus på onsdag, genomdrag och genrep på torsdag, genomdrag och förberedelse på fredag innan det smäller klockan 19.30. Shiiit! Det känns fortfarande så långt borta. Jag går fortfarande runt och berättar för folk att vi ska ha show i december. Fastän det är mindre än fem dagar kvar till premiären!!!
Men det blir bra och det känns kul!
Jag har mina kläder, jag kan det repliker jag har hittills, jag har min roll, jag kommer ha fokus och tålamod när det gäller. Det vet jag. Annars hade jag inte fått den här utmaningen.
Annars mår jag bra. En svår sak har avklarats och tynger inte längre min själ. En bra sak har påbörjats och ger mig väldigt mycket energi och bra självkänsla. Det är skönt med någon som förstår.
Nu ska nästa vecka förberedas, ett arbete ska skrivas, en skjorta ska blekas, stärkas och strykas, en lista ska skrivas, flyers ska printas, en karaktär ska skapas (tror jag ska vara häxa på actingklassen imorgon, det vore lite olikt mig=)), kläder ska stoppas undan i garderoben, träningsväska ska packas, allt bockas av, och sen ska jag minnsann dricka en kopp varm choklad! (Kakao och vatten får det bli. Har eksem över hela kroppen, så nu är det mjölk-, ägg-, socker-, koffein-, alkohol-, och köttförbud som gäller fram till jul. I hopp om att det åtminstone inte blir mer och jag håller mig frisk i slutspurten.)


Puss och kram på er och ha en underbar andra advent!
Tänd ett ljus, ät en lussebulle, drick en kopp choklad och sjung nåt...

Kommentarer
Postat av: Lina

Du låter glad! och jag hoppas det inte är alla actingclasses som gör resultat ;) utan att du verkligen hittat (skapat) massa härlig positivitet! Det verkar som att du har massa superroliga saker framför dig! Önskar jag kunde kolla på er show, för jag tycker verkligen du är superbra på scen! :) Kram och Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback