Sjuk

I måndags vaknade jag vid 10-tiden med svullen hals, täppt näsa, tungt huvud och svår andning. Jag lyckades få iväg ett sms till skolan om att jag inte skulle komma förän på repet på kvällen, sen somnade jag igen. Hela tungan var svullen, full av blåsor och utslag, hela halsen tjock av slem och svullen den med. Det gjorde ont att svälja, ont att prata. Repet var tortyr. Vi höll på i 4 timmar. I måndags lyckades jag få i mig lite soppa. Mer gick inte. På något sätt lyckades jag göra mig förstådd när jag ringde cheferna på restaurangen om att jag varken kunde jobba tisdag eller onsdag. Är tacksam för förståelsen och kryapådigönskningarna jag fick. Men det känns ändå som svek. Sån är jag, jag vill ju så gärna räcka till för alla...
Igår var läget inte bättre. Jag började bli hungrig efter att inte ha ätit på en hel dag, men jag kunde inte få i mig annat än buljong. När jag tuggade, bet jag mig ständigt i min svullna tunga... På kvällen blev allt mycket värre, då blossade utslag upp över hela kroppen. Vet inte om det är för att jag svättas så, eller om det hör till sjukdomsbilden. Röda utslag som kliar som helvete över hela min kropp som jag precis var på väg att tycka om igen. Jag hade ju precis fått händerna isade och hoppet om läkning växte, och nu bara kliar hela kroppen. Ingen salva hjälper, ättikomslagen fick mig att kvida av smärta utan att egentligen lindra klådan. Låren, knävecken, magen, fötterna, armarna, armhålorna, bröstet, nacken... Det har lagt sig lite nu. Men det kliar fortfarande. Det enda jag kan göra är duscha, smörja, kyla, byta sängkläder, och öva mig i stenhård disciplin. Tack och lov ska jag ha knälång kjol och långärmad helknäppt skjorta på showen, annars hade jag nog inte kunnat samla mig. Självbehärskning är något av det värsta som finns.
Idag har jag fått i mig gröt och couscous. Trodde jag skulle behöva åka in för rep idag, men jag slapp. Slipper imorgon med. Så himla skönt. Då har jag en ärlig chans att bli frisk igen på riktigt.
Ska lära mig min text utantill till på fredag. Kan ju använda den tiden jag inte sover för viktiga ting istället för tv eller internet...=S

Jag ber om snälla tankar, energi, friskhetstipps, tro... Snälla tänk på mig. Det är nio dagar kvar till premiären och jag har ingen röst! Tack!


Kommentarer
Postat av: Lina

ett skepp kommer lastat med snälla tankar! KRYA PÅ DIG! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback