Biopsi

Den 11 mars ska min hudläkare göra en biopsi på mig.
Biopsi är ett sånt där uttryck som man känner till från Grey´s anatomy och Dr House, där används det i ungefär varannan mening. Därför känns det lite häftigt, även om det bara innebär att hon ska ta en test av huden på mina händer och kolla vad jag egentligen reagerar på. För att vara säker.
Hon är övertygad om att det är kvalster, men vill inte ge mig kortisonsprutan innan biopsin.
Så det är bara att vänta. Tvätta, smörja och undvika andra möjliga allergen...

Idag sanerar jag mitt rum.
Alla sängkläder tvättas och desinfiseras, madrasserna vädras och mina gosedjur har jag förtrollat så att de är medvetslösa och stoppat in i frysen, precis som jag gjorde när jag var liten och min allergi var som värst. Snart ska jag spreja hunden  med ett antikvalstersprej. Visst, det låter lite grymt, men med tanke på att han ju också är allergisk gör jag oss båda en tjänst.

Imorgon blir det jobb igen. Det tar sin tid att lära sig. Men jag gör mitt bästa. Som alltid!

Glöm inte spexpremiären om 8 dagar!
Furstinnan av Sicilien!
Jag ska dit, häng på vetja!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback