Jag ska!

Mina polare i Örebro ska på pubrunda idag (inte alla såklart, men de som är med på nollningen...), vilket osökt för mina tankar till pubrundan i höstas då jag hängde på efteråt, satt med faddertröja på matte D, jättetrött och sliten efter redan en festvecka, men det här var ju bara början på nästa. Matte har aldrig varit så kul som den kvällen. Vi var fyra stycken på distanskursen. Två killar i min ålder, jag och en man i 45årsåldern som verkade var kompis med läraren. Kanske berodde det bara på deras lika ålder. Eftersom jag redan hade läst integraler, derivator och kunde det mesta om cosinus-, sinus- och tangenssatser, var jag den som fattade bäst vilket jag inte hade varit sen jag började högstadiet! Nåväl efteråt blev det i alla fall Bishops och Klaras. Sjukt roligt minns jag att det var och sjukt sent har jag för mig att det blev också, som vanligt... Ja, det var mina vilda dagar=)

Jag hade gärna vart med ikväll, men så som jag mår nu hade jag inte kunnat ändå. Yrsel, trötthet, utmattning, illamående... Inte riktigt bra förutsättningar... Men jag ska iväg till stan för att prata om jobbet i kiosken. Jag ska dit, jag ska visa mig från min bästa sida. Så fort håret torkat och jag gjort ett nytt försök att få i mig mat.
Jag ska!

Jag ska... Ord som kan betyda så mycket olika... Men mitt JAG SKA! är laddat med väldigt mycket vilja och framförallt vetskap om att ifall jag verkligen tar tag i det mår jag så mycket bättre sen!

Allt har sin tid och min pubrunde-tid är över för tillfället. Två pubrundor i Örebro. Det får räcka för min dell. Nu är det dags för nåt nytt. Blicken framåt. Don´t look back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback