Nej, det här går bara inte!

Klockan är strax efter tolv och här sitter jag i trosor, t-shirt och kofta. Jag är sååå trött fortfarande fastän jag sov nästan hela dagen igår. Hur ska det här gå? Det känns inte riktigt normalt... Men Mamma säger att det är väl inte så konstigt att du är trött efter förra veckan. Jobb, snowboard, jobb, snowboard, jobb, jobb. Dessutom nytt jobb. Och inte bara nytt jobb som i ny arbetsplats utan dessutom ett yrke du inte kunde innan. Ja, jo det ligger väl nåt i det, men ändå. Jag kan ju inte vara helt utsliten efter första jobbveckan... Nåväl, förmodligen visste chefen exakt vad hon gjorde när hon gav mig ledigt måndag och tisdag denna veckan... Jag behöver vila.

Mina ******** (=enormt lång harang av svordomar så hemska att ni aldrig har hört något liknanade) eksem plågar mig fortfarande. Jag har dessutom fått fler och på fler ställen. Inte bara händerna utan även lår, höfter och anklar. Kul? Nej!!! Ingenstans! Det kliar så man känner sig som en gatuhund som just blivit befallen av en hel armé loppor och dessutom är allergisk mot gatudamm och matrester... Aaaargh!

Jag smörjer och smörjer, men det blir bara inte bättre. Jag skäms varje gång jag ställer fram en tallrik eller heller upp vin till en gäst. Det känns som att alla tittar äcklat på plåstrena på mina händer... (det gör de nog inte, men det känns så)...
Så i söndags kväll gick jag in på google och sökte efter information om atopiska eksem... Det visade sig att olika allergier kan utlösa denna form av djävulens påhitt. Till exempel, astma, mjölk-, ägg-, pollen- eller kvalsterallergier. Jag har haft astma, jag är allergisk mot pollen och kvalster, så det är ju inte jättekonstigt att jag fått eksemen... Ändå jobbigt. Nu tar jag i med hårdhandskarna för nu står jag inte ut längre. Sen igår undviker jag ägg, nötter, mjölkprodukter, socker, koffein, färg- och sötningsmedel. Skitjobbigt, men jag är faktiskt beredd att göra vad som helst för att bli av med utslagen. Och jag kan inte godta det hudläkaren sa: " Det är genetiskt, du bara är sån..." Nåt måste ha utlöst det och något sätt måste finnas för att bli av med det! Men cortison verkar inte vara lösningen!

Så nu ska jag ta och tvätta lite och stryka mina skjortor och kanske klä på mig nåt...

10 dagar kvar till premiären av
Furstinnan av Sicilien!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du jag vet hur det är att ha eksem och allergi - man undrar vad man gjort för ont för att förtjäna detta!!
Tänk på att även stress triggar både eksem och allergi och att ju mer du kommer in i jobbet kan stressen försvinna och kanske även lite av eksemen.
Och tänk på att för mkt användning av starka salvor och krämer som kortison kan göra huden tunnare.

Jag lider med dig och hoppas det blir bättre snart
vi ses på premiären!
kram!

2008-02-28 @ 08:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback