Över natten

Man brukar alltid höra att stora förändringar sker bitvis, inte helt plötsligt över natten från en dag till en annan. Men det gör de faktiskt.
Jag fick båda jobben som jag var på intervju för. Det var därför jag var så uppskakad och virrig igår. Helt plötsligt, från att inte vara nån som söker jobb och inte får svar på sina ansökningar, var jag någon som kunde välja mellan två jobb. Kunde det vara så här enkelt? Kunde man faktiskt få positiva svar direkt?
Jag tackade nej till det jobbet som var längst borta och där chefen pratade franska. Det fanns så mycket som talade emot det jobbet och lika mycket som talade för det andra, det i stan. Där börjar jag på tisdag. Försökte ringa idag, men chefen var inte där. Fast å andra sidan så bestämde vi att jag bara skulle ringa om jag inte kommer på tisdag. Men där är några saker jag skulle vilja veta innan jag börjar som jag glömde fråga igår.

Shit, det är helt sjukt. Jag ska börja jobba på tisdag. Vet fortfarande inte vad jag ska säga, jag är helt upprymd...
Men där finns nåt som gör att hela tillvaron är lite mörkare än den ska; Hunden är sjuk.
Han har varit dålig länge, men nu ska han opereras. Diskbrock. Svårt att operera och det blir sällan riktigt bra, men han kommer i alla fall få mindre ont. Det är mycket värt. Stackarn...

Kommentarer
Postat av: Malin

=D

Vad är det för jobb då?

Postat av: Marie

Grattis!!
Nu blir vi nyfikna!

kram!

2008-02-15 @ 19:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback