Göteborg

Nu är jag i göteborg och allt har faktiskt gått som det skulle hittills. Förutom att jag fortfarande tror att jag kommer komma tillbaka till mitt "hem" i Örebro om några veckor, det där med att lämna nycklen var väldigt overkligt.

Jag gick upp vid kvart i åtta, packade mina sista grejer, drog av sängkläderna från sängen och städade badrummet i samband med duschen. osminkad och med blött hår sa jag hejdå till själsfränden next door som jag förövrigt kommer sakna skitmycket och knatade iväg till farmor och farfar och deras husbil. fick med mig cykel coh sängkläder då osså. tvingade i mig lite flmjölk med müsli och russin och en ostmacka, hjälpte till att lägga upp cyklen på en av sängarna och begav mig sedan till rummet igen för att städa. samtdigt stod kinesiska grannen (hon med psyktestet) och gjorde dumplins åt mig eftersom det är sed i kina att man äter sådana innan man åker iväg och nudlar när man kommer fram, så nudlar it is på lördag i bern. mamma vet redan om det så hon införskaffar sådana.
Före detta korridorsbrorsan (brorsa är han fortfarande men bor ju numera med vakcra celeritas) kom och sa hej på vägen till opponering. skönt att få säga hejdå precis innan man åker.
Bästa vännen kom precis innan flytten påbörjades, gav tillbaka extranycklen så jag kunde lämna alla nycklar, åt dumplins med kinesiskan och mig och tog sedan avsked.
När jag trodde att jag fått med mig allt till bilen kollade jag en sista gång och hittade plötsligt bara en nyckel. sååå typiskt tänkte jag, sen kom jag ju på att den nog satt kvar i dörren. mycket rätt, virrighetens drottning hade låst dörren men låtit nycklen sitta i låset. tror det är dags för lite vila för min del...

11.45 kom vi iväg efter att ha lämnat båda nycklarna i ÖBOs brevlåda och fått undan allt i bilen.
väl ute ur Örebro somnade jag.
vaknade när vi tankade och farmor och farfar funderade på att köka lunch. så åt vi mackor och drack te och gav oss iväg igen. jag somnade i höjd med skara. och sov ända fram göteborg. så skönt! jag var inte medveten om att jag var så trött men det var jag tydligen. det ska bli riktigt skönt med en helt ledig dag imorgon. jag ska sova u! jaa!
det tog runt en halvtimme att få in allt från bilen och nu står lådorna prydligt staplade i bastun (den används alltså inte...).

och hur känns det då?
det känns typ inte alls. det känns inte ens särskilt overkligt. jag inser inte alls att det är på riktigt, men jag funderar inte så mycket på det heller. jag har varit så himla duktig på att göra problem av allting så nu ska jag inte göra det. det får komma när det kommer, det får göra ont och vara jobbigt när det är det, det får kännas konstigt när det väl kommer ifatt. just nu klarar jag mig som det är. den största stressen har släppt. nu ska jag sova mycket och återhämta mig. imorgon ska jag skriva för mig själv om hur jag ska uppföra mig för att kunna vara äkta och ärlig mot mig själv och min omgivning och hålla kvar vid min personlighet utan att fastna i gamla mönster och umgängen igen. det är ett ganska svårt projekt, men viktigt och spännande. jag vill inte bli den jag var innan jag flyttade för jag trivs mycket bättre med den jag är nu!
jag tänker inte hålla på och känna efter hur det känns att ha flyttat ifrån Örebro, jag vill inte gräva ner mig. jag går vidare men jag kommer aldrig glömma Örebro och mina underbara vänner där! jag är kvar hos er med en stor del av mitt hjärta! jag kommer sakna och längta tillbaka, men jag tänker samtidigt göra det bästa av mitt liv!

Örebro, jag tackar för mig.

Det ska bli ett kliv framåt inte tillbaka. det ska jag kämpa för.

På lördag hotar storm så jag kanske inte ens kommer iväg på lördag... SMHI varnar: Gå inte ut! Det kommer storma i Götaland!
Damn, det känns lite jobbigt...

nej, nu börjar jag faktiskt bli för trött för det här. sömnbristen de senaste månaderna sätter sina spår.

vidare på min väg imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback