Hmm... ska man gå och lägga sig, eller ska man fylla i en lista?

Mycket roligare att fylla i en lista... Kanske inte smart, men roligt=)

Namn: Ebba
Smeknamn: Bebba, Ebbis (främst när jag var liten), Ebba Grön
Anser du själv att du är snygg: Nästan aldrig
Har någon varit otrogen mot dig: Ja
Hur många på din polarelista har du hånglat med: några för många...
Är du svårflörtad: Ganska
Vad gjorde du igår kväll: Åt god mat hemma med Mamma och Pappa och Brorsan
Har du nytvättat hår: Japp (eller ja, tvättade det i eftermiddags)
Vad luktar du nu: White Musk, vanilj och idominsalva
När blev du fotograferad senast: igår eftermiddags
Saknar du någon nu: många...
Använder du icq eller msn: msn
När fick du senast en present: i lördags
Har du några högklackade skor: oo ja, massor! (jag älskar högklackat!)
Vilken är din favoritfärg: lila, vinrött... men det beror på sammanhang
Har du blivit hotad via telefon: per sms på högstadiet, men det var bara fjortislarv, försök till mobbing som misslyckades eftersom jag inte var så sugen på att låta mig mobbas...
Goth eller pop: pop om jag måste välja så
Vill du ha barn: ja, men inte förän om några år...
Vilken färg har du på dina underkläder nu: vita trosor, svart bh med blommor
Hur ofta loggar du in på helgon: aldrig
Längtar du till din nästa födelsedag: på sätt och vis, då är det sommar
Brukar folk säga att du ser äldre ut än du är: det var längesen
Har du rakat dina ben någon gång: Massa gånger, men det var ett tag sen sist nu...
Vilka språk kan du prata: svenska, tyska, engelska, franska, spanska
Skulle du kunna ha silikonbröst: Nej, för då vore det ju inte mina bröst på riktigt längre...
Hur många hål har du i öronen: 3, men använder oftast bara 2
Jag älskar: min familj, mina närmaste vänner, stora delar av min släkt, min gitarr och mitt piano
Jag hatar: att försöka gå ner i vikt
Just nu är jag: lite övertrött och egentligen redo att krypa till sängs
Just nu är jag inte: kär
Är du snäll: det är klart att jag är=)
Är du blyg: det beror på vad det gäller, men oftast inte, jag bryr mig lite för lite...
Tycker du att du har fin dialekt: nej, varken på svenska eller tyska
Vad har du på dig: svarta shorts, grönblå t-shirt, glasägon
Hur mår du idag: sådär, var arg och grät, men det blev bättre med lite jogging och städning och sång, så nu är jag egentligen väldigt nöjd med mig själv...
Hårfärg: egentligen rödblond, men sedan september rödbrunt nu mer rött än brunt
Ögonfärg: blågröntgrått
Syskon: Brorsan
Favoritdag i veckan: -
Hårfrisör: bestämmer jag spontant, väljer en salong och en frissa som verkar trevlig och duktig, men egentligen helst nån jag känner...
Klädaffär: H&M och Vero Moda och Gina Tricot (saknar det redan!)
Favoritkläder: mjukbyxor... nej, jeans och varm kofta eller leggings och tunika
Skola: --
Klass: --
Trivs du i din klass o skola: --
Favoritämne: --
Värsta ämne: --
Musiken: sitter och plonkar på piano och gitarr och sjunger till... hiphop för dans, klassiskt piano när jag ska koncentrera mig, jazz när jag ska sjunga med, ska när jag behöver muntras upp och winnerbäck, patent ochsner och gabrielle när jag mår dåligt och vill bada i det... gamla Gyllene Tider och Ark när det är sommar=)
Dricker du: vatten oftast, alkoholbaserat: vin eller cider, läsk: Cola Light Lemon
Tycker folk du är snygg: how should I know? en del gör väl det en del inte...
Är du en gottegris: ibland, men frossar i torkad frukt och choklad för vanligt lösgodis och sånt med färg är jag allergisk emot...
Är du modig: när det inte gäller något onödigt korkat, farligt eller löjligt, så ja
Gillar du att prata i telefon: med folk jag känner ja, annars nej, hatar att ringa till folk jag inte känner...
Livshemlighet: typ som i överlevnadsstrategi? Ta en dag i taget. Saker och ting får ta tid och det får göra ont.

SENASTE.
senaste stora bilresa: Örebro-Göteborg i farföräldrarnas husbil, inte jättelångt men stort för mig (flytten)
senaste gången du grät: idag...
senaste telefonsamtal: i onsdags med julia
senaste tv-program: "wetten dass...?"
senaste dusch: i eftermiddags efter joggingrundan
senaste skor: ett par svarta pumps inhandlades i panik nyårsafton inför kvällens festligheter men användes inte förän fredagen en vecka senare...
senaste skiva spelad: Moulin Rouge soundtrack
senaste skjortan du haft på dig: vit från Vero Moda


VEM:
Vem vill du vara med just nu: mig själv faktiskt...
Vem saknar du: mina vänner och polare i Örebro...
Vem pratade du med senast: irl? Familjen i så fall, annars Bilbo (om msn räknas...)
Vem fick du senaste sms:et ifrån: bea och lukas (från hans mobil)
Vem ringde dig senast: Julia
Vem vet mest om dig: mamma tror jag eller kanske julia och bea, möjligtvis cissi
Vem kysste du senast: det tänker jag nog inte berätta här... men det var ett tag sen...
Vem sov du i samma säng som senast: jag tiger om detta med...
Vem vill du gå på en konsert tillsammans med: det beror på vad för nån konsert, haha
Vem är din bästa kompis: vill inte sortera mina vänner så
Vem kramade du senast: pappa
Vem var du på fest med senast: Polare och vänner i Örebro...
Vem lagade du mat med senast
: mamma
Vem hade du ett förhållande med senast: per
Vem har du köpt den dyraste presenten till: Brorsan
Vem tog du ett kort på senast: Julia
Vem har du flest meddelanden av i din inkorg: Bilbo
Den tråkigaste du vet: en av konstlärarna på gymnasiet jag gick... usch....
Vem är den lataste du vet: hmm... Brorsan tror jag=)
Vem gjorde du bort dig för senast: jag gör aldrig bort mig, hahaha! jo men det var väl typ inför ett gäng businesssnubbar på flygplatsen när jag nästan snubblade över min halsduk och axelremmen på väskan hasade ner... (man känner sig inte så elegant då precis...)
Vem är skyldig dig pengar: spexet, samvetet, campusbokhandeln och carro
Vem är du skyldig pengar: föräldrarna, julia
Vem såg du på film tillsammans med senast: mamma
Vem kan du berätta allt för: min dagbok... det finns många jag kan berätta det mesta för men ingen jag kan berätta exakt allt för...
Vem skulle du vilja ge en ros till: Assim
Vem av dina msn-kontakter pratar du mest med: Bilbo och Cissi, Bea och Lukas
Vem umgås du mest med: här i Schweiz: Julia, Bea och Lukas
Vem bryr sig mest om dig: ingen aning, men jag tror att det nog finns några som bryr sig mycket...
Vem bryr du dig mest om: jag vet inte, faktiskt
Vem hatar du: ingen, förutom mig själv ibland...
Vem drömmer du oftast om: mig själv i olika konstiga sammanhang...
Vem snodde du den här listan ifrån: liindiss.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack! :) du verkar ha en del upp- och nergångar du också, men du ska se att det löser sig =)kramar

2008-01-28 @ 15:36:34
Postat av: pyttis

nämen guud, är jag skyldig dig pengar?!?!? shit, hur mkt?! förlåtförlåtförlåt!

2008-01-28 @ 17:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback