Måndag

ja, idag är det måndag, solen skiner och Mamma och jag satt ute och åt lunch... Mmmm, så härligt! Tror att det är just detta min härjade hy och själ behöver; solljusterapi och "bergsluft" (okej, vi bor inte uppe i bergen men i alla fall på knappt 600 meter över havet, så det är ändå bergsluft...)
Fatta vad härligt det är att kunna sitta ute i solen och äta soppa och dricka kaffe och bara ta det lugnt, bara andas, bara vara... Äntligen! Tyvärr finns det några moln på min klarblåa himmel, dessa heter saknad och jobbsök...
Jag saknar Örebro och jag saknar att ha alla underbara människor så nära.

Sa det till Mamma idag, det finns så många fler som jag lärt känna i Örebro som jag absolut vill hålla kontakten med än det fanns här när jag flyttade... Riktiga vänner liksom, många... Det är jag inte van vid och jag saknar det.
Här hade jag en bred bekantskapskrets men väldigt väldigt få vänner...

Vad har jag gjort idag då? Jo, jag har vart ute och gått en halvtimme innan frukost. Sen var Mamma och jag iväg till Bümpliz och handlade massvis med frukt och grönsaker hos turken. Jag hade aldrig varit där och fascinerades av priser, kvalité och utbud... Helt otroligt! Paprikorna kostade 3.90 sFr/kg, det motsvarar typ 22 kronor! Det är helt sjukt!
Väl hemma igen kokade vi broccoli- och morotssoppa och åt den ute på terrassen, vi passade på att förbereda vitkålssallad också... Vi är ju bara sååå nyttiga! :-p
Mycket mer har vi inte åstadkommit, jag har städat i köket också och duschat och tvättat håret.
Och så har vi njutit och suttit ute och gassat i solen! 10 grader i skuggan och säkert 15 i solen! Aaahhhhärligt!

Nu ska jag översätta mitt CV till tyska och begära ett betyg från mina arbetsgivare i somras. Sen ska jag kolla vad som finns att söka, titta lite på dansskolor och som belöning ska jag spåna på färger till mitt rum och kanske till och med göra färgprover. Väggen där tavlan med gubben ska hänga ska vara mörkröd, nästan vinröd fast åt det bruna hållet... typ mörk mörk ockra. Det blir fint!

Annars håller jag mig ganska isolerad, jag har ingen lust än att träffa folk, jag är inte sugen på att dricka kaffe eller gå ut med en massa gamla kompisar, jag vill först få ordning i min egen värld.
Ett steg i taget, jag ska ju vara här ett tag, så jag har inte brottom. Körkort ska väl tas också och tågabonnemanget ska utnyttjas, backar ska piskas och nysnö skändas, vackra ting ska målas av eller fotograferas, hemmet ska hållas rent och prydlig, tulpanlökar, örtfrön och tomatplantor ska sättas och odlas fram, tavlor ska göras färdiga, rummet ska göras om, landet ska intas, d-vitaminer ska produceras och nån gång ska det även tjänas lite pengar...

Jag tar det som ett bra tecken från gudarna att solen skiner på mig.
Saker och ting får ta tid och det gör ont när knoppar brister...

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som att du har det väldigt trevligt!:) Du ska inte lägga upp
några bilder så man får se hur du bor?kramar

2008-01-21 @ 16:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback