ojdå, var jag så sliten...

inatt sov jag 12 timmar. utan att vakna till längre perioder.
jag somnade vid 23 tiden och sov till 11.15 idag. jag vaknade till vid halv nio, men somnade om direkt igen...
så här mycket har jag inte sovit nykter på typ hundra år! jag måste ju ha varit helt sjukt sliten och trött...

min reaktion när jag såg vad klockan var 11.15 var just: ojdå, var jag så sliten...
det är lite speciellt när man inser hur hårt man har kört med sig själv de senaste veckorna. men allt annat har ju varit så mycket viktigare än att sova. det blir väl så när man inte vet när man kommer träffa sina nära och kära nästa gång, då sover man hellre två, tre, fyra timmar mindre och sitter uppe till morgontimmarna och pratar, istället för attt sova...
men sömn är underskattat. faktiskt, det är otroligt skönt att sova, även om jag kan hålla med om att det är väldigt tråkigt att gå och lägga sig, man skulle ju kunna missa nåt...
det skönaste inatt var nog att jag slapp drömmarna. dessutom finns det en väldigt stark trygghet med att vara hos farmor och farfar. jag har skrivit om det förr, det är det här att trots att dom har känt mig hela mitt liv och upplevt alla mina konstiga faser så älskar dom mig så mycket att dom sätter sig i husbilen och kör ända till Örebro för att hämta mig och alla mina grejer, dom köper färska räkor åt mig för att dom vet att jag älskar det, dom låter mig sova ut och tar hand om mig... jag ska bli som min farmor när jag blir gammal!

ett litet moln finns just nu på himlen i min bubbla (eller det finns väl fler om jag ska leta efter dem men det skulle jag ju sluta med...) och det är att SMHI har utfärdat stormvarning för imorgon för hela södra Sverige, framförallt västkusten... detta är ett problem. det innebär nämligen att risken finns att jag inte kommer iväg imorgon och det vore jobbigt... usch. det skulle komma kulingvindar upp till 20 m/s ikväll och dra ihop sig till storm 30 m/s imorgon. jag hoppas på att det båser över redan inatt och annars att det lägger sig till lunch så att jag hinner med flyget i Köpenhamn. det återstår att se hur det blir... nåväl.
det löser sig nog.

nu ska jag dricka kaffe och vid 6 blir det middag på Kock och Vin här i Göteborg. det är jag och föräldrarna som bjuder ut farmor och farfar. det verkar gott och det ska bli roligt att gå på restaurang.

imorgon kväll kommer en resebeskrivning ifall det nu inte är så att jag får för mig att leta upp ett internetcafé på Kastrup... vem vet?

Spex-insider: Kaffe! jag vill ha kaffe!!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Tyvärr så kommer du nog inte få något Kaffe.
Idag under min tenta så skrek jag tyst för mig själv: G!, Jag vill ha G!. Men med största sannorlikhet kommer jag inte få ngt G, så det utropet fungerat tyvärr inte. Hoppas för övrigt att din flygresa går bra. Taxi Taxi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback