If you change your mind, I'm the first in line...

Kom just hem efter ett fantastisk bioäventyr. Världens finaste Bea och jag var och såg Mamma Mia. Århundradets feelgoodfilm.
Fem minuter över tre när reklamen innan filmen hade börjat insåg vi att vi valt en dubbad föreställning... Shit! tänkte vi, men bestämde oss för att njuta av filmen ändå och istället kolla på den 1000 ggr på engelska när den kommer på dvd... Den var bra, otroligt bra, men dubbat är piss och det blir jättekonstigt när sångrösten inte passar till talrösten... Så när vi gått ut från bion efter filmen föreslog Bea på skoj att vi skulle kunna gå och se föreställningen kvart över fem i en annan biograf, så vi sprang tvärs över stan för att hinna perfekt i tid till den engelska varianten. Ååååh! Inget slår originalspråk! Minst 100 gånger bättre! Underbar! Och jag skulle kunna titta på den två-tre gånger till idag, den är så fantastisk!
Så otroligt bra skådisar och det bara sprätter i benen på mig... Jag vill också! Se filmen så vet ni exakt vad det är jag drömmer om att få leva av! Göra musicalfilmer! Det vore nåt det... Tills dess får jag hålla till godo med gitarren och min egen röst. utan publik eller kamror.

Honey, I'm still free, take a chance on me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback