jaha jo ja sörru eeh om man skulle ta och... frosta av frysen? sa Bellman

Det gjorde han faktiskt och det hördes och det var skitroligt! heja FC!

Ungefär så nonsens som titel och ovanstående rad har min dag varit. Jag har gjort ganska så ingenting och det har varit astråkigt. Gick upp, käkade lite frukost, satte på tvn och kollade på en resebeskrivelse om Marokko (visste ni att skalade djupfrysta räkor fiskas i typ Norge eller Holland, sen körs ner med lastbil till Marokko vilket tar 3 dygn för att skalas och sen skickas tillbaka till Europa igen för att säljas och konsumeras? Är det stört eller? Fan att det ens kan löna sig! Jag hatar kapitalismen! Det allra absurdaste med det hela är ändå att kvinnorna som jobbar på dessa räkskalningsfabriker tjänar 2 Euro per kilo skalade räkor, de skalar ca 6 kg per dag, vilket innebär 12 Euro om dagen. Deras män däremot tjänar typ 20 Euro på två dagar om det går bra,, som typ fiskare eller skräddare eller nåt. Kvinnorna tjänar mer på sitt skitjobb och ändå är räkorna pissbilliga när det väl landar i Ica disken... Shit!) sen lagade jag lite mat, skrev av mitt schema för hösten, hjälpte Mamma med en översättning, läste Knasen, spelade gitarr, la mig i solen och lyssnade på Coldplay och Seeed, spelade lite Debussy och Grieg på piano, gjorde ett halsband, åt lite mat, la mig i tv-soffan och tittade på en uppskakande dokumentär om föräldrar som söker sina tvångsarbetande barn i Kina. Fy fan vilket jävla land! Helt normalt att bruksägarna inte betalar arbetarna första året och de i sin tur kan inte åka därifrån för de har inga pengar! Alltså är typ alla vanliga arbetare också fångar och slavar och hela jävla systemet är korrupt! Provinspolisen låtsas befria tvångsarbetare för att sedan sätta dem i en bil och köra dem till bruksägaren igen. Kapitalism!

Nej, nu ska jag få och lägga mig och hoppas på att jag får sova och att morgondagen blir bättre och aktivare. Möte med personalkvinnan väntar plus eventuellt en blinddate. Vore väl trevligt för en gångs skull...

Saknar mina vänner i norr så mycket så det gör ont!!! Hoppas på en vecka i höst! Hoppas hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback