Sluta klaga! Gör nåt istället!

Det är mitt nya motto! Sluta klaga! Gör nåt istället! Japp.
Det blev ingen "dejt" igår alls. Jag orkade inte, så det blir ikväll istället. Efter lasagnefrossande till Brorsans ära. Mmmums! Men det är lite för varmt för lagad mat egentligen... 30 grader i skuggan är sådär... Tur att man är ledig=)

Istället för att träffa P igår som sagt, gick jag och la mig innan tio! Jag duschade, drog på mig min I love NY tischa som Addy hade tagit med sig till mig och ett par shorts och satte mig brevid Brorsan i TVsoffan och kollade på CSI. Alltid lika spännande. Sen gick jag och la mig. Och jag somnade inom en halvtimme... Det var riktigt skönt att för en gångs skull vakna någorlunda utsövd imorse vid halv åtta. Jag kände ändå att jag helst ville vända mig om och sega vidare jag har ju ändå inget att göra idag... men jag gav inte efter för min egen lathet utan bestämde mig för att äta frukost och sen gå en rask promenad. Givetvis visade sig vara en dålig idé då jag blev biten av en gäng ilskna skalbaggsflugor (ingen aning vad det var för insekter, men stora var de och äckliga och var och en bet mig innan jag dödade dem, det kliar fortfarande...). Trots slagsmålet med de fula skalbaggsflugorna var det skönt att ha gjort nåt för kroppen. Om det bara var lite svalare skulle jag jogga en runda, men som sagt, det är varmt här i alpgrytan. Undrar ibland om det är nån utomjording som håller på att göra en Schweizstuvning eller kanske en gryta... Mycket värme och sen lite vatten och kryddor... Mmmm... Hahah, jag och min fantasi... Jag tror jag läser för mycket Calvin and Hobbes... Men det är bara världens bästa serie!!
Aja, jag sov lite i förmiddags ändå och har inte gjort så mycket annat heller, jo jag har fått en tid för rösttest inför utbildningen... Behöver nån form av intyg som bekräftar att jag har en röst som tål utbildningen ifråga eller nåt... Hmmm... Får väl ta hand om stämbanden tills dess så jag inte får ett nej från dem, det vore en mardröm!!

Just det, jag ville ju skriva lite om det där med killar som man har varit tillsammans med ett tag och förhållandet man har till dem ett respektive två år senare. Jag tror att det är bra att ha ett bra förhållande till föredetta pojkvänner, det känns som att det liksom tyder på en viss mogenhet. Jag menar det finns faktiskt väldigt få människor som känner mig så väl som A eller M. Framförallt A, han vet exakt hur jag fungerar, tänker och känner. Knappt fyra år sätter sina spår.
Jag är glad att man kan vara vänner fastän man en gång älskat varandra. En pluspoäng för livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback