Varmt så varmt jag tror mitt huvud exploderar

Alltså det känns verkligen som att huvudet ska explodera i vilken sekund som helst, det är så fruktansvärt varm! Jag svettas som en gravid häst och somnar hela tiden. Sen vaknar jag efter några minuter med ännu värre huvudvärk än innan...

Nåväl, ikväll ska jag ändå rycka upp mig och ta mig ner på stan. Jag gav lite felinformation igår, min blinddate är inte särskilt blin alls, dessutom är det ingen dejt. Jag ska bara ta en öl med min kompis polare. Och eftersom jag mår som jag gör, så lär det inte bli någon dejt utav det heller...

Igår kom schema och sånt från SMA (Swiss Musical Academy), det blir tufft och kul och spännande tror jag. Tyvärr har vi lite lite sång för min smak (bara en dag, men då å andra sidan flera timmar). Vi har ingen modern dans heller första året, men det gör ingenting alls, istället ligger fokus på jazz, step och balett och skådespel. För sluttentorna varje år måste vi förutom att dansa, spela och sjunga, skriva en uppsats i musik/musicalteori på minst 8 sidor. Det blir alltså lite teori också, det tycker Ebba om. Och vet ni vad, utöver den reguljära dansundervisningen erbjuds dessutom open classes i Hip Hop och Musical Dance. Och en hel del projekt och shower står på programmet.
Jag ser fram emot det så himla mycket. Men samtidigt är jag fruktansvärt orolig att inte duga. Tänk om jag inte orkar? Tänk om alla andra är bättre än jag? Tänk om jag kollapsar? Tänk om jag tappar rösten? Tänk om jag bara inte duger?
Jag vet, jag får inte tänka så egentligen, men mitt fysiska tillstånd är katastrofalt. Jag mår illa och är yr om morgnarna, trött och hängig om dagarna och blodtrycket åker bergochdalbana... Inte kul. Måste ta hand om mig. Helgen som kommer jobbar jag 12-18 båda dagarna men på kvällen tar jag det lugnt. Så det så.

Åh, mitt huvud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback