Full fart!

Mycket går med full fart just nu känns det som. Det blir väldigt lite tid till vila. Mitt rum ser ut som om det var en orkan som bodde där och inte en 20 årig servitris tillika blivande musicalartist. Men men, så får det vara, det är ju bara jag som ska stå ut och jag sover ju bara där. Datorn har fått flytta ner en våning till Mamma i vardagsrummet eftersom jag hjälpte henne med en översättning på min lediga dag i tisdags. Så det enda som finns kvar i mitt rum är mina kläder och min säng, och så givetvis en massa prylar. Jag är ju en sån där prylmänniska... Usch...

Igår var det full fart på jobbet. Hela uteserveringen var full! Det är helt sjukt! Och massa som skulle äta och ett bord med 8 killar som beställde in öl 5 gånger (jag tror det var 5, kan ha vart 6 också...) Jag har nog aldrig tappat upp så mycket öl som igår...
Klumpiga Ebba lyckades såklart välta hela mjölkbehållaren som vi har under den kaffemaskinen som gör latte och sånt (sånt=cappuccino, latte machiato, café au lait, varm choklad). Tre liter mjölk på golvet. Mmmm, och på mitt förkläde, och mina byxor och skor och strumpor och fy fan vad äckligt det är med mjölk! Som tur var hade någon klok och förutseende hjärna tänkt på att sådant skulle komma att hända när baren konstruerades så där fanns tack och lov ett avlopp i golvet. Detta är otroligt ovanligt i Schweiz. Finns aldrig i badrum eller kök heller, så jag var positivt överraskad och tacksam. Det var bara att skrapa mjölken mot avloppet och skölja med vatten. Fortfarande klibbigt och äckligt men i alla fall mindre risk för att mjölken skulle surna i hörnen av baren eller nåt. Det enda jag kunde tänka på efteråt var 1. Ååååh, så jävla typiskt, varför kan jag inte bara acceptera att jag inte bör jobba på restaurang!? och 2. Gud vilken bra arbetsplats jag har! Det kom nämligen inte en enda kommentar. Ingenting. Inga blickar, inget himlande med ögonen, inte ett nedlåtande ord. Bara förståelse, stöd och hjälpsamhet. Det kan hända vad som helst. Tänk inte mer på det, vi har kunder att ta hand om. TACK!! Hade någon sagt något i stil med Vad håller du på med egentligen? även om det hade vart menat på skoj, hade jag nog sprungit därifrån och börjat gråta. Jag var så jävla arg på mig själv.
Bita ihop. Fortsätta jobba. Undvika fler misstag.

Juni rullar också på. När EM är slut (vilket är på söndag) så är juni också slut. Typ. Okej, en dag till, men ni fattar poängen. När juni är slut tar det en vecka tills jag blir 21.
Vart i hela världens frid tog egentligen de här 51 veckorna sen jag fyllde 20 år vägen??

Kommentarer
Postat av: Lina

Nä det är klart :D Jag följer din blogg på bloggkoll^^ Hoppas allt är bra med dig trots mjölkchocken :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback