*

Vad ska jag skriva om idag då? Usch, jag vet inte... Idag har vi dukat inför sista matchen i Bern. Det ska bli så skönt när vi fått undan allt imorgon natt och jag kan åka hem och aldrig mer behöver jobba i höga klackar och tajt kjol i stadion i Bern i samband med Euro 08! Äntligen! ( Jag var tvungen att relativera det där med aldrig mera jobba i höga klackar och tajt kjol när jag insåg att jag ju ska satsa på en scenkarriär... då lär det bli en hel del jobb i höga klackar och tajta kjolar, förhoppningsvis dock inte 12 timmar i streck...;-)
Ska jag skriva om hur det var att duka? Njaej, jag menar hur kul kan det vara att läsa om bestick som ska ligga perfekt och vara perfekt polerade och dukar som är skitiga och kommer tillbaka försent från kemtvätten, om servetter som viks, om chefer som inte har koll, om trevliga kompisar, om att vi nästan bara är tjejer som dukar medan alla som har nåt att säga till om är män... Näe, det var inget kul att skriva om...
Jag bara sitter och slöar, kollade lite på fotboll men var tvungen att medge för mig själv att jag faktiskt inte bryr mig ifall Österrike, Tyskland eller Polen går vidare, då gick jag upp och ville blogga, men jag vet inte vad jag ska skriva om... Jag har så mycket i huvudet, men jag kan inte få ner det i ord! Jag hatar det!

Nåväl, nu sitter jag lite med gitarren och önskar att jag kunde skriva en låt som beskrev det jag känner perfekt.
Men jag är ingen Winnerbäck. Tyvärr. Jag får nöja mig med att läsa Bitterfittan, gråta över att hon gör samma misstag som jag har gjort och skratta över att jag delvis är så fri som hon vill vara, så utan skuld och skam som hon önskar, att jag tar för mig så som hon tycker kvinnor ska. Det slutar med att jag ligger i min säng och gapskrattar åt alla småpojkar som tror att de har rätt till mig och min kropp bara för att det har en snopp! Inte med mig, killar, det är helt enkelt inte så det funkar i min värld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback