Varmt!

Jag svettas som en gris i den här värmen! Men det är klart, det är ju bättre än att frysa... Eller föresten, jag vet inte, när man fryser kan man ta på sig mer kläder, när man svettas finns det liksom en gräns för hur mycket man kan ta av sig... Man kan ju liksom inte vara mer än naken...
Och helst ska man inte vara naken heller när man cyklar till jobbet. Eller hur?

Jag cyklade till jobbet idag kl.12.30 och det var helt stört varmt! Och solen stekte! Och jag cyklade och svettades och svettades... När jag kom fram droppade det från benen, på min vit-grå-randiga t-shirt hade jag en stor blöt fläck ungefär mitt mellan brösten, och hela ryggen var dyngsur. Ansiktet pratar vi inte ens om. Var och en som känner mig och som någongång sett mig sporta det minsta lilla vet att jag blir illröd som en liten kräftskjärt i ansiktet och svetten får mitt hår att verka rödare än det är. Riktigt äckligt tycker jag, andra tycker det är charmigt. Hm, jag vet inte.

Så är det här. Varmt. Jättevarmt. Så jättevarmt så att det inte finns några jordgubbar mer för att alla har förstörts. Först av regnet och nu av hettan. Det är alldeles för extremt här i mellaneuropa med väderändringarna.

En halvbra nyhet har nått mig i hettan: Inget mer datajobb from tisdag. Vi är klara med det vi skulle bli klara innan 7/7. Så vi får ledigt tidigare. För mig blir det ju tyvärr sista dagen på måndag, så jag får väl baka kanelbullar på söndag efter jobbet... Synd, jag gillade att jobba där. Men å andra sidan ska det bli så himla skönt att få lite ledigt också. Jag trodde ju min nästa lediga dag skulle vara typ min födelsedag. Så det känns bra. Med lite tur får jag jobba mer på restaurangen och kanske bar och café också. Bar vore riktigt kul. Jag brukar hänga där ibland. Då är det ju extra roligt att få jobba där=)

Mycket nytt och mycket skoj.
Snart ska jag gå och lägga mig. Jobbkläderna är tvättade. Imorgon börjas det kl.10. Hoppas det är lite folk. Jag ska servera imorgon. Med egen plånbok. Spännande spännande. Har fyllt plånboken med växel för omräknat ca. 1800 Skr. Känns som riktigt mycket men är lite för att vara växel...

Nu är det Wallace and Gromit på tv. Måste man ju kolla på. Me like a lot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback