Bara så att ni vet...

Jag kom hem bra i söndags. Eller ja, det var ju redan måndag, men resan gick i alla fall lite bättre än resan till Örebro vilket ju inte var så svårt!

Bara några saker som jag vill ha sagt så fort som möjligt:

TACK! Tack så otroligt mycket alla ni som bidrog till att jag fick en underbar helg i Örebro! Tack för att ni finns och för att ni hade saknat mig! Det var sjukt kul att komma tillbaka, träffa alla, kramas, festa, prata, mingla...
Tack, Bilbo för att du hämtade mig på Arlanda! Tack Bilbo, Celeritas och Andreas för att ni körde mig till flygplatsen! Tack bästa vännen för husrum, sällskap, prat, mys, sängplats och för att du tog hand om mig!

WOW! Fan, vad bra ni är Örebrospexet! Ni är sååå bra!!! Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Sveriges bästa spex!! Det var definitivt värt resan!

GÅ OCH SE SPEXET! Ni som inte har gjort det! Kolla in
örebrospexet.com!

Några insider-ord till spexarna om det där med att audition är till för att ta fram folk som är rollerna. Jag kan väl hålla med om att Snygg är ung och grön, men kanske inte så... Fast jag förstår ju att det var en syskongrej också att nämna det... Nåväl det viktiga var i alla fall som jag ville säga att Bianca och Isabella är sina roller, eller jo på sät och vis för Isabella är otroligt vacker, men det blir sååå fel när Bianca som spelas av underbara Tistla sjunger "och jag är ful"... Fel fel fel! Bara så det var sagt! Oavsett om ni nu är rollerna eller inte så spelar ni det OTROLIGT BRA!!! Ni är så makalöst duktiga! Varenda en av er och samspelet är helt perfekt! Grattis!

Och så en gång till för er som fortfarande inte fattat: GÅ OCH SE FURSTINNAN AV SICILIEN! Ta med er era vänner och deras vänner och kursare och jobbpolare och barndomskompisar och dejter och föredetta dejter och föräldrar och syskonbarn och elever och helt enkelt alla ni känner! Ge bort spexbiljetter i present! Det kostar som en biobiljett för en ickestudent och man får minst dubbelt så mycket för det! Tre timmars underhållning! Live! På hög nivå! Örebrospexet håller hög nivå och iår har de inga nacister på scen, vilket gör det hela åtminstone liiite mera barnvänligt...

Så, nu ska jag inte tjata ännu mer för då tror ni plötsligt att jag får ut nåt av det, fastän det egentligen bara är så att jag så gärna skulle se det fler gånger och vet att var och en som ser det kommer att tänka: Vad bra att jag lyssnade på Ebba och gick och kollade på spexet, jag hade missat nåt annars! Eller: Tänk om jag inte hade sett spexet, då hade jag inte gått med och då hade jag inte lärt känna...
Ja, ni förstår.

Jag saknar Örebro redan igen, men som sagt: Tack för en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tack själv Ebba, det var riktigt trevligt i lördags. Så roligt att du kom och att jag fick äran att få vara din bordsherre. Hoppas du kommer och hälsar på snart igen. Annars får väl jag komma och hälsa på nere hos dig :) Hoppas din dag blir fin. Kram!

2008-03-12 @ 07:19:31
Postat av: Gudrun

Skönt att veta att du är hemma ordentligt. :-D Ta hand om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback