NU är jag definitivt förvirrad!!!

Brorsan och jag tänkte exakt samma sak och sa även exakt samma sak när vi kom ner i vardagsrummet och såg ut genom fönstret även om där var 2 timmar emellan.
Vänta nu här, är det påsk eller advent vi ska fira??
Det var nämligen så att snön föll ner i tunga blaskiga flingor utanför. Vilket väder! Det enda som visade på att det faktiskt är påsk och inte jul är dels forsythian som står i präktig knallgul blom utanför och dels faktum att det snöar, det gör det nämligen nästan aldrig i december...
Under adventstiden brukar gräset vara grönt och träden höstgula och temperaturen runt en 10 grader. Påsken däremot ser ofta ut som nu, många år har mars varit jättefin och varm men så fort påsklovet börjar snöar det och är kallt och äckligt och man vill under inga som helst omständigheter behöva ta sig utanför dörren. Så i år har nog skolbarnen tur, det snöar visserligen hela långhelgen, men nu är det fortfarande skidsäsong, och sen när det är vårlov om så där en tre veckor, då är det strålande fint igen (ta i trä!).
För mig blir morgondagen andra påskafton som jag jobbar. Förra året provjobbade jag på Helsingborgs finaste konditori dit ni alla bör gå om ni är i staden någongång:
Fahlmans.

Ja och vad gör jag idag då? Jo idag är jag ledig! För en gångs skull samtidigt som hela familjen! Härligt! Jag har en äppel-päronkompott på spisen och äppelskivor på tork i ugnen, jag har varit kreativ och målat stora papiermachépåskägg med lackfärg och räknat på hur jag ska sköta min ekonomi i framtiden för att allt ska gå ihop. Jag känner mig duktig! Nu ska jag duscha, sen ska jag göra phyllodegspaket (jag tycker fortfarande att fyllo-deg låter så roligt, haha) av kompotten, kreera en vacker färgglad sallad, hänga upp äggen i trädet och laga fisk i vit sås till familjen, för på långfredagen ska man inte äta kött... Så det så!

Det återstår att se om jag någonsinn får ordning och reda på mitt liv, men nöjd kan jag nog bli i vilket fall, bara jag lär mig acceptera det... En sak vet jag: Jag vill/ska/måste dansa mer! Det är sjukt kul och utmanande och det är en otroligt bra plattform att utveckla mig på! Positiv energi som bara den!
Och jag ska på audition redan i år! DET vore nåt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback