Till kärleken, de som väntar på den, de som redan har hittat den, de som tvivlar och de som tror

I eftermiddags, efter det att jag skrivit mitt inlägg, läste jag några vänners bloggar...
Det är så att jag har en del väldigt fina par i min vänskapskrets. M och A, F och T, B och SS och M, S och DE och M, L och N, och är några av dem. (Hoppas ni hittar er i nån av förkortningarna...)
Det jag vill komma fram till är att jag blir så glad av att se den här kärleken. Jag trodde ärligt sagt aldrig att jag skulle bli det så uppriktigt. Det är klart att man gläds åt sina vänner, men någonstans finns väl alltid avundsjukan Jag vill också uppleva det där, jag vill också ha nån, varför får de och inte jag? Men nä, den där avundsjukan finns inte alls alltid. I alla fall inte hos mig. Önskan finns där att någon gång få uppleva Kärleken med stort K. Att få träffa rätt. Men jag unnar det mina medmänniskor av hela mitt hjärta.
Jag är glad för att de får uppleva kärleken som är så vacker och så skör, så viktig att ta hand om, så äkta, så djup så att partnern fortfarande är det vackraste och bästa som finns, saknad varje sekund man inte är tillsammans, så att det pirrar i hela kroppen varje gång man öppnar dörren hem för man vet att den man älskar bor där tillsammans med en, även efter flera månader! Det är så härligt! Så himla kul att se att de människor som betyder mycket för mig mår bra!

Och det ger hopp! För av någon anledning tänker inte jag som alla de som är avundsjuka och bara vill förstöra, som tycker att Ni passar inte alls ihop. eller Vadå, att han säger att han älskar dig har väl ingen betydelse, det har många sagt till mig och ingen har menat det... eller  Vänta bara tills förälskelsen är över och du ser hur hon verkligen ser ut utan smink. Alla dessa bittra människor som måste sätta krokben för andra för att de är så rädda för att snubbla själva...
On rit quand l'amour nous fait peur, mais on pris pour ce qu'elle vienne dans nos coeur.

Jag tänker istället: Kärleken finns! Och en vacker dag kanske det är min tur! Hoppet dör sist!

Kära vänner i norr! Ta hand om er, ta hand om varandra och kämpa för er kärlek!

Aimer, c'est plus fort que tout
Donner le meilleur de nous
Aimer c'est sentir son coeur
Aimer. pour avoir moins peur


Kommentarer
Postat av: weronica

glad påsk :)

Postat av: martina

glad påsk :)

2008-03-21 @ 14:14:21
URL: http://bemyescapee.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej, vill du få godis hemskickat, gratis?
Klicka här: http://www.gratisgodis.se/?r=226488

GLAD PÅSK!

2008-03-21 @ 14:14:57
URL: http://leapea.blogg.se
Postat av: weronica

tack så mkt :)
allt bra med dig+ :)

2008-03-21 @ 14:15:19
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Stana

e du från Frankrike ? ;P

2008-03-21 @ 14:18:13
URL: http://peoplealwaystalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback