Varför är det mjölk i choklad? eller Varför är det så svårt att komma på bra rubriker till blogginlägg??

Undrar om det finns någon djupare betydelse i att jag har just dessa Winnerbäck rader i huvudet sedan igår. Ständigt kommer jag på mig själv att forma orden med munnen så fort jag vänt mig bort från gäster eller drakchef.

... jag är ingen tanklös idiot, jag är en grabb som söker bot på mina grabbiga begär. Och det ni ser här är bara en halvfärdig del av en process. En ideologisk skönhet som är under konstruktion...

Ja, visst är man mitt i en process, och visst är man en ideologisk skönhet när man ger sitt yttersta för att lyckas vara till lags, för att hinna med, för att lära sig allt och samtidigt vara snäll, trevlig och uppmärksam mot gästerna. Slitigt så inåt... Men men... Sånt är livet ;-p



Jobb hela påsken förmodligen, men det gör inte heller så mycket för vad är en påsk utan ägg. Det är inte roligt att vara atopiker med prurigo! Det kliar som fan och ser fördjävligt ut! Och jag har tvingats avbryta mitt bantande, pallar inte att tänka på det också. Nu är det inga ägg och ingen mjölk som gäller och lite bättre blir det faktiskt, så det lönar sig nog, bara jobbigt att ställa om och försöka komma på vad man faktiskt kan äta och vad inte. Köket på jobbet är tillsagt, så Ebba får specialmat. Kommer bli övervägande grönsaker och sallad. Det är ju bra för figuren har jag hört, så jag misströstar inte än.
Men ett kokt ägg med kaviar till påsk hade inte varit fel.
Eller en chokladhare... Ååååh, varför är det mjölk i choklad?!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback