Bra eller dåligt?

Igår hade jag mitt psykiskt sett hittills hårdaste balettpass. Mitt namn nämdes lika många gånger som alla andra sammanlagt. Minst!  Jag sträckte min fot så mycket jag kunde och ändå "Ebba, sträck foten!", jag spände varenda muskel i min kropp för att hålla mig rak och ändå "Ebba, vrid inte överkroppen!", jag spände rumpan och magmusklerna så mycket jag kunde och ändå "Ebba, in med rumpan!"... Det var fel på mitt fokus när vi gjorde piqués, det var fel på min fot i piruettposition, det var fel på mitt huvud i första position, fel på min rygg i arabesquen, fel på min fot i relevén, fel på mina knän i plié... Det var jobbigt, men jag har inte bestämt mig för ifall det verkligen är dåligt. Antingen är jag sämre än alla andra, eller så ser balettlärarinnan potential i mig... Hmmm... Spelar inte så stor roll, det är i alla fall bättre än att inte få någon feedback alls, jag vill ju ha nåt att jobba på!

Apropå jobba på: har fått manuset för julshowen med all min text som jag ska lära mig. Det är mycket och det ska bli kul! Jättekul! Och en ordentlig utmaning!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hellre massa korrektioner än inga alls, då tappar man ju lixom suget. Jag tror att det är som du själv kommit på, hon skulle inte rätta dig så mycket om hon inte visste att du skulle klara att få till det ännu bättre tillslut :) Du är en av de bästa kämparna jag känner! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback