Bra saker

-En hel del timmars jobb så man får lite pengar.
-Drygt 1.5kg mindre på två veckor.
-Bra respons på framträdande (monolog); Bra karaktärsarbete!
-Erbjudande att få jobba på en specialroll för julshowen med Acting-guru Volker. (Tänk att just jag ska få...)
-Middag med damerna. Pizza, vin och glass. Ibland är det värt att skippa allt diettänk. Äntligen fick vi tid att prata!
-Vin med en underbar och beundransvärd polare. Att någon kan vara så vis i den åldern! Och dela med sig av det!
-Telefonsamtal med en som känner mig. Tänk att frågan: Hur mår du? kan betyda så mycket olika saker...
-En helt fantastisk Pappa som går med på att betala hälften av en helt sjukt bra recorder. Tack!

Det är bra saker som har hänt mig de senaste dagarna. Det känns viktigt att hela tiden medvetet sätta fingret på det som är bra. Annars glömmer man det och tänker bara på att man har ont i lederna och inte får sjunga och fortfarande inte är frisk efter 3 veckor. Men det finns för mycket som är bra för att det dåliga skulle få ta överhand!!!

Tänk att tre ord kan betyda så mycket och ge en så mycket värme och styrka och ro i hjärtat. Tre ord, inte ens de tre orden som man skulle kunna tro, och ändå så mäktiga för mig just nu. "Jag saknar dig!"
För mig betyder det: Du betyder något för mig. Det gör mig glad och mindre tveksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback