Ett arbete avklarat

"Så", säger Ebba och stryker av händerna mot varandra som man gör när man planterat en tulpanlök i tid, "ett arbete är klart."
Nu ska det bara skickas in. Tillsammans med det andra som inte är klart än... Jag är ju fortfarande inte frisk än så jag har inget bättre för mig anyway.. Nåväl, det löser sig säkert...

Imorgon blir jag hemma. Jag vågar inte strapatsera min röst och hälsa så än. Ska försöka bli så frisk som möjligt till tisdag. Tar fortfarande penicillin och ska ta det riiiiktigt försiktig nu så jag inte åker på körtelfeber eller nåt. Är inte så sugen på stämmbandspollyper heller för den delen. Så Ebba ska vara tyst några dagar till. Fastän hon egentligen mycket hellre vore med Örebrew på Sjöslaget!
Undrar hur det ska gå för mina tappra kämpar i lila... De sökte en ersättning för mig, men jag tror inte det går att hitta. Jag hoppas i alla fall att jag inte kan ersättas bara sådär rakt upp och ner... Men men, mina pojkar får det nog trevligt ändå. Men jag önskar ju verkligen att jag var med.

Men men, nu är jag inte det. Jag är en massa mil därifrån och jag ska bli frisk, inte ruinera min röst med att sjunga och skrika och dricka... Nej nej, den tiden är förbi för mig.

Nu åter till mitt andra arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback