Kreativitet

Jag funderar över det som Kaspar sa igår. Att Kreativitet bara kan uppstå när man inte har något att förlora. Så länge det finns säkerhet kan inte kreativitet uppstå.
Varför inte?
Är det verkligen så?
Är det så för mig? Behöver jag förlora säkerheten för att kunna optimera min kreativitet? Vad behöver jag förlora? Hur mycket?
Jag är rädd för att det stämmer. Jag är rädd för att jag måste ge upp en massa. Måste förlora för att kunna lära mig konstnärlighet. Men hur ska jag göra det? Jag bor i ett land där säkerheten är överallt, allt är ordnat, allt funkar, mina föräldrar är stöttar mig, jag behöver inte kämpa till det yttersta, aldrig.
Hur ska jag då kunna få ut det bästa av mig?

Min sånglärarinna Maria sa något smart och sant idag också. Det här går ut på att du ska bli bättre än alla andra. Gå din egen väg, titta inte höger och vänster så mycket. Gå din väg, se till att få ut det bästa av dig själv som på något sätt möjligt! Öva!
Öva! Öva! Öva!
En halvtimme om dagen minst!
Jag har fått helt fantastiska övningar som jag ska göra, och jag SKA verkligen göra dem!!! En halvtimme om dagen borde ändå funka. Med lite disciplin och vilja... Jag vill ju bli bra! Jag vill ju bli bäst!!!

Undrar bara hur jag ska bära mig åt med det där med kreativiteten...

Kommentarer
Postat av: Lina

Think outside the box :) (vet inte om det funkar, har aldrig provat själv.. hm.. kanske nåt jag borde testa, det är aldrig försent att börja lära av sina egna råd :P )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback